Antik Yol Yürüyüşü ( Dağbeli Köyü - Kovanlık Köyü )

Photo ofAntik Yol Yürüyüşü ( Dağbeli Köyü - Kovanlık Köyü ) Photo ofAntik Yol Yürüyüşü ( Dağbeli Köyü - Kovanlık Köyü ) Photo ofAntik Yol Yürüyüşü ( Dağbeli Köyü - Kovanlık Köyü )

December 10, 2016
December 2016

near Dağ, Antalya (Türkiye)

Kimi İskender yolu diyor kimi roma,kimi ise Via sebaste bana sorarsanız Antalya ovasını Anadolu Platosuna bağlayan önemli bir geçiş noktası olması yüzünden bu bölgedeki en eski uygarlıklar tarafından kullanılmış olmalı bu yol. Ama Helen, özellikle taş döşemenin yapıldığı Roma dönemi ve ardından Bizans ve son olarak Selçuklu zamanında yapılan Kervansaray ve yol tadilatlarının günümüze kadar ulaştığı görüldüğünden antik bir yol demek daha doğru olacak.
Yakınlarında Ariassos Antik Kentinin kalıntıları bulunmaktadır. Ariassos antik kenti bu önemli geçiş noktasında üzerinde bulunması nedeniyle geçiş ücreti ve haraç ile yaşamıştır. Kent Geç Roma Döneminde yaşadığı deprem neticesi yıkıldığı ve bu nedenle terk edildiği sanılmaktadır. Kentte bugün, Roma Döneminde yapılmış üç kemerli bir giriş kapısından başka hiçbir yapı ayakta kalmamıştır.
Rota çoğunlukla taş döşeli yollardan geçmekte olup, başlangıç ve bitiş köyleri dışında hiç bir su kaynağına rastlanmamıştır.