Antic Refugi d'Ulldeter

38 minutes
July 20, 2021
June 2021

near Setcases, Catalunya (España)

Des de el telecadira començarem a caminar en direcció sud, al nostre darrera ens quedarà el cim del bastiments, muntanya més alta de la zona, amb els seus 2885 m, mirador del Pirineu Oriental.

En front nostre ens quedarà el Gra de Fajol, i tot seguit arribarem fins el naixement del Ter, indret que dona nom a la Vall de Ull de Ter. Baixarem per una petita vall fins que arribarem als plans on trobem les runes de l’antic Refugi de Ull de Ter, primer refugi de la península Ibèrica i segon del Pirineu. Seguirem baixant per un corriol que surt des del refugi en direcció sud-est, que després d’uns giravolts en portarà fins el Pla de la Calma i l’actual Refugi d’Ull de Ter, rodejarem el refugi i agafarem un corriol en direcció nord i marcat amb pintura blanca i vermell, és el GR-11 o camí transpirinenc. El resseguirem, sempre a les faldes del Puig dels Lladres, fins arribar a la carretera d’accés a Vallter 2000.