Antalya Karçukuru Y. - Tunç D. (2649) - Ocaktepe (2643)

Photo ofAntalya Karçukuru Y. - Tunç D. (2649) - Ocaktepe (2643) Photo ofAntalya Karçukuru Y. - Tunç D. (2649) - Ocaktepe (2643) Photo ofAntalya Karçukuru Y. - Tunç D. (2649) - Ocaktepe (2643)

September 5, 2022
August 2022

near Çitdibi, Antalya (Türkiye)

Rota, Karçukuru Yaylası yol üstünden başlamaktadır. Buraya araçla Çakırlar - Akdamlar - Geyikbayırı mahalleleri ve Feslikan Yaylasından devam edilerek gelinmiştir.

Rotaya girilip hemen sol ilerideki mescite gelmeden su kaynağından su takviyesi yapıldıktan sonra, dağ karşımızdayken sağa açılarak tırmanışa geçildi. İleride yukarıda kaya gruplarının birinde 6-7 ardıç, onun sağ yukarısındaki kaya grubunda tek ardıç vardı, bu ikisinin arasından geçilince yukarıda düzlük ve arka cephede Kızlar Sivrisi gözükünce tam sola kıvrılarak tırmanışa devam edildi. Sırttan kayalık zeminde devam edilerek önce Tunç D. (2649) zirvesi yapılmıştır. Bu zirvede piramit şeklinde dizili taşlar, direkte ufak Türk Bayrağı ve metal muhafazada zirve defteri görüldü. Rota devamında Akdeniz tarafı sırttan komşu tepe hedeflendi. Arada metal dikdörtgen levha dikildiği görüldü (Ocaktepe 2632 Hüseyin Ocak anısına) bu sivriden geçilip, hedeflenen Ocaktepe (2643) zirve yapılmıştır. Bu zirvede taşlar üstünde, bayraksız inşaat demiri görüldü. Dönüşte aynı sivri ve sırttan, bu sefer Tunç D. zirvesinin altından yan geçildi. Tunç zirve üstte ve arkamızda kaldığında iniş sırtına girilerek kayalık zeminde önce direkt iniş sonra kaya grupları arası sola doğru yan geçişlerle inilmiştir. Bu civarda dikkatli olunmalıdır. Devamında, başlangıç yapılan mescit yönüne doğru yan geçiş ve inişlere devam edilirse Yaylanın yukarısındaki su deposunun oradan geçerek başlangıç noktasına ulaşılmaktadır. Başlangıçta mescitin yanında ve inişte su deposunda su mevcuttur.

Not : Tırmanırken 2360 metrelerde ufak tepeyi yan geçmek yerine tırmanarak geçmişim, onu tepe altından arkadan dolanarak ana sırta girerek düzeltebilirsiniz.