Antalya Gündoğmuş Oğuz Yayla (1414) - Geyik Dağı (2882)

Photo ofAntalya Gündoğmuş Oğuz Yayla (1414) - Geyik Dağı (2882) Photo ofAntalya Gündoğmuş Oğuz Yayla (1414) - Geyik Dağı (2882) Photo ofAntalya Gündoğmuş Oğuz Yayla (1414) - Geyik Dağı (2882)

Very difficult
July 10, 2022
July 2022

near Korucak Yaylası, Antalya (Türkiye)

Oğuz yaylasına araçla ulaşım :

Gündoğmuş - Pınarbaşı mevkii - Söbüçimen yaylası'na giden stabilize yol Oğuz yaylası levhası ile sağa doğru ayrılır, bu orman yolundan devam edilir. Bu kısım biraz engebelidir.

Rota, Oğuz yaylası 1414 rakım'dan başlamaktadır. Rota başlangıcında patikaya girilerek önce sağa kıvrılıp yukarıdaki boğaz hedef alınarak devam edildi. 1700 metrelerde sedir ormanı geride bırakılıp 1900 rakıma kadar yan geçişle sola devam edildi. Birkaç noktada yan geçişte dikkatli olunmalıdır! Kayalık alanda tekrar yan geçişlere devam edildi ve 2100 rakımlı yaylaya ulaşıldı. Buradan sol üste bakınca zirve öncesi son tepe görülmekte. 2100 yaylada 2350 boğazı üst sağda kalıyor, orası hedeflenip son kar kalıntılarının oradan dik tırmanıldı. Boğaz geride kalınca 2400 yaylasından sonra komple çarşak zeminde zirveye kadar dik tırmanıldı. Son sırt Geyik D. (2882)'ye ulaşmaktadır. Zirvede piramit şeklinde dizili taşlar, yatır ve zemine atılmış beton görüldü.

Dönüş rotası yaklaşık aynısını kullanınız, mümkünse yumuşatarak ininiz, yanlarda kalan diğer alternatifler inişte çok sarptır. (Bu sebeple iniş rotası paylaşılmadı.)

* Oğuz yaylasından başlayan başka patikalar da vardır fakat çoğu 2100 yaylaya çıkmaz! Bu yüzden rotayı iyi takip ediniz.
* 1900 - 2100 rakımlar arası çobanlar 3 adet çeşme olduğunu söyledi, bu rotada karşıma çıkmadı. Bu yüzden en az 1.5 lt. su ve yeterli yiyecek bulundurunuz. (Rota kar koridorlarından geçtiği ve zirve sırtında yeterli kar olduğu için eritip su takviyesi olarak kullanabilirsiniz.)
* Rotaya mümkün olduğu kadar sabah erken saatte başlayınız.

Tüm rota yaklaşık bilgileri :
Mesafe : 11 km.
Rakım : 1414 m. - 2882 m.
Tırmanış : 1510 m.
Hareket süresi : 5 saat 20 dakika.

ultratdk.com'dan alıntıdır:

Yerel adı Giği Dağı’dır. Bölgenin en yüksek dağı olduğundan, tepesinde yılın her ayında kar bulmak mümkündür. Bu dağın kendine özgü bir hikayesi olduğu yerel halk tarafından anlatılır. Hikayeye göre Giği Sultan adında bir genç kız varmış. Giği Sultan birine sevdalanmış fakat babası başkasıyla evlenmesini isteyince kız sevdiğine kaçmış. Giği Sultan’ı yıllarca aramış fakat bulamamışlar. Bir gün çobanın biri bu dağın zirvesinde bulunan bir delikte Giği Sultan’ın eşarbını bulmuş. Köylü de bunun bir işaret olduğunu ve Giği Sultan’ın gökyüzüne yükseldiğini düşünmüş. Bundan dolayı bu zirve kutsal sayılarak, ziyaret edilen, adaklar adanan bir yere dönüşmüş.