Antagnod - Antey St Andre

August 10, 2023
August 2023

near Antagnod, Valle d’Aosta (Italia)

Magnífica ruta que ens regala unes vistes espectaculars, sobretot durant la pujada cap al Col de Portola, amb la Val d'Ayas als nostres peus i amb el panorama del massís del Monte Rosa tota la pujada. De Champoluc podem agafar el bus (gratuït) fins a Antagnod. Aquí comença la pujada al Col per la via 105, passant per Bramasc. Pujada força dreta però no gaire llarga (unes dues hores). Des d'aquí podem optar per fer el Mont Zerbion (uns 30-40 minuts més). La baixada des del Col cap a Antey per la via 6. A uns vint minuts trobem la desviació per agafar la via 6A (en alguns mapes no distingeix 6 o 6A però el pal indicador hi és) i més avall, un cop passada una casa agafar la via 4, que baixa pel bosc i porta a La Magdeleine, lloc pintoresc amb un molí d'aigua i un graner molt antics. Des d'aquí la via 3 fins a Antey-Saint André. Tot molt ben senyalitzat i sense cap dificultat tècnica. Encara que posi "temps en moviment 3 hores" això no és així. En realitat són unes 5 hores amb la calma. Cal portar força aigua perquè fins a la baixada no se'n troba