Ansobell Querforadat Cava Ansobell

October 17, 2011
October 2011

near Arsèguel, Catalunya (España)

20111015 El Paraigua, 2011-2012
Pels contraforts del Cadí, Etapa nº 3 – Dissabte, 15 d’Octubre de 2011
Tres pobles, un municipi del Baridà FET

Itinerari de l’excursió: Ansobell (1.338 m) – Ermita del Boscalt (1.450 m) – Cortal del Roig
(1.400 m) – Camí ramader (1.640 m) – Coll Oruga (1.601 m) – El Querforadat (1.418 m) –
Coll Cristià (1.579 m) – Cava (1.300 m) – Ansobell (1.338 m)

Característiques: Sortim del Poble d’Ansobell i per una pista anem al Santuari del Boscalt,
amb bones vistes de la paret nord del Cadí. Seguim per un camí fressat fins al Cortal del Roig
(parada de ganyips) i després ve una pujada sostinguda fins al camí ramader on empalmarem
amb un camí que en suau davallada ens portarà fins a Coll Oruga. Pel camí ens pararem en
alguns llocs per gaudir de la vista i fer alguna explicació geològica. De coll Oruga baixarem al
poble del Querforadat on dinarem en una font que hi ha a la sortida del poble. Després de
dinar pujarem a Coll Cristià i des d’allí baixarem al poble de Cava. Des de Cava hem de
continuar baixant per un camí força pendent fins al riu, i finalment pugem fins Ansobell.
El camí no presenta dificultats tècniques (encara que és força llarg) i sempre tenim bones
vistes a la Serra del Cadí i els Pirineus (si no hi ha boira).
Per a qui no es vegi amb cor de caminar tanta estona hi ha la possibilitat d’escurçar-la amb
una opció “B” consistent en anar directament de Coll Oruga a Cava sense passar pel
Querforadat, i estalviar-se així un hora de caminada.

ITINERARI AMB COTXE FINS A L’INICI DE L’EXCURSIÓ
Des de Barcelona C-58 fins a Terrassa, i aquí es pot continuar per la C-58 fins a Manresa, o
agafar directament la C-16/E-9, l’autopista que va de Terrassa a Manresa. Després de
Manresa continuar per la C-16/E-9 en direcció al Túnel del Cadí. Passat el Túnel del Cadí
s’ha de seguir en direcció a La Seu d’Urgell. Quan ja estem en aquesta carretera hem d’arribar
fins el trencall del poble d’Arsèguel (el dels acordions) que és a 19 km de Bellver de
Cerdanya, després d’un petit balneari “Els banys de Sant Vicenç” (atenció, el trencall és just
després d’una corba). Fins el poble d’Arsèguel hi ha 2 Km, però cal seguir endavant per la
carretera que s’endinsa en una vall (atenció, la carretera és molt estreta, però està asfaltada) i
al cap de 9 Km arribem al poble d’Ansobell (1.338 m)