Ανώγεια Αγιος Υάκινθος

May 7, 2018
May 2018

•   4.3 2 Reviews

near Metóchi, Crete (Greece)

ΑΝΩΓΕΙΑ-ΥΑΚΙΝΘΟΣ
Του ορειβάτη Δακανάλη Μανόλη
Πολυμελής ομάδα του Ορειβατικού Συλλόγου Μοιρών στις 6-5-2018 με αρχηγό τον γράφοντα, ενώ ο ήλιος βρίσκονταν μια κονταριά πάνω από την ανατολή, ανηφορήσαμε από τη θέση «Πάνω Αμπέλια» (υψ900μ) των Ανωγείων με προορισμό τον Άγιο Υάκινθο.
Η πορεία γίνονταν άλλοτε σε δασικό δρόμο και άλλοτε πάνω στο Ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε4, που συμπίπτει με το μινωικό μονοπάτι, που οδηγούσε από την αρχαία Αξό προς την Ζώμυνθο και κατέληγε στο λατρευτικό κέντρο του Ιδαίου Άντρου στο οροπέδιο της Νίδας.
Στη θέση «Βρουλίδια» απλώνεται το δεύτερο σε μέγεθος πρινόδασος του Ψηλορείτη σε όλο του το μεγαλείο. Στην ανατολική πλευρά του δάσους στη θέση «Κάρχος» συναντήσαμε μια πηγή με πέτρινη δεξαμενή, η οποία αναφέρεται ως «Κάρχια πηγή» από τη μινωική εποχή.
Ύστερα από δυόμιση ώρες ευχάριστης πορείας μέσα σε δάσος από σφεντάμια και πρίνους φθάσαμε στη θέση Φούρνους(υψ1200μ). Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος και αρκετά δροσερός για άνετο περπάτημα.
Στη μαγευτική αυτή γωνιά της περιοχής Ανωγείων βρίσκεται το πέτρινο εκκλησάκι του Αγίου Υάκινθου. Η ιδέα και η πρωτοβουλία της ανέγερσης του πέτρινου ναού το 1998 στα βουνά του Ψηλορείτη, ανήκει στο Λουδοβίκο των Ανωγείων. Το σχέδιο του ναού είναι υστερομινωικής αρχιτεκτονικής συνδέεται με τους θολωτούς τάφους, όπως και τα μητάτα - καταλύματα των βοσκών του Ψηλορείτη.
Στο χώρο γύρω από το εκκλησάκι του Αγίου Υακίνθου υπάρχει υπαίθριο θέατρο και οι εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο στη γιορτή του αγίου, έχουν γίνει θεσμός στα πολιτιστικά δρώμενα των Ανωγείων και της Κρήτης.
Ο Άγιος Υάκινθος κατάγονταν από την Καππαδοκία και μαρτύρησε το 98 μΧ επί αυτοκράτορα Τραϊανού σε ηλικία 20 ετών, αρνούμενος να πάρει φαγητά ειδωλολατρικών θυσιών. Για την αγάπη του στο Χριστό ανακηρύχθηκε άγιος των ερωτευμένων ορθοδόξων και γιορτάζει στις 3 Ιουλίου.
Στο βουνό ξεφεύγεις, χάνεις την επαφή με την πραγματικότητα, απελευθερώνεσαι, ταυτίζεσαι με αυτό και γίνεσαι άλλος άνθρωπος.
Η πορεία συνεχίστηκε μέσα από το μαγευτικό και καταπράσινο με νευρίδα οροπέδιο ή Λάκκο του Γαϊτάνη. Στη θέση Κουραδόβρυσση φωτογραφηθήκαμε κάτω από τη σκιά μεγάλου βράχου και της ανάγλυφης χαλκογραφίας του Δία. Έκτοτε ακολουθώντας ένα παλιό μονοπάτι από τη θέση Μεγάλα Πλάγια με απέραντη θέα μέχρι το ακρωτήρι Χανίων καταλήξαμε στο σημείο εκκίνησης.
Πραγματοποιήσαμε κάτω από το άγρυπνο βλέμμα του Δία μια κυκλική πορεία 14 χιλιομέτρων με ήπιες υψομετρικές διαφορές και μας πήρε συνολικά 5 ώρες

• Photo of gpaximad
    gpaximad Mar 23, 2019

Σχετικά καλοβάδιστη κυκλική διαδρομή στο υπερβοσκημένο Ανωγειανό αόρι.