ΑΝΩ ΣΤΑΥΡΟΣ-ΚΟΡ.ΣΟΥΓΛΙΑΝΗ-καστρ.ΡΕΝΤΙΝΑΣ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ

Photo ofΑΝΩ ΣΤΑΥΡΟΣ-ΚΟΡ.ΣΟΥΓΛΙΑΝΗ-καστρ.ΡΕΝΤΙΝΑΣ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ Photo ofΑΝΩ ΣΤΑΥΡΟΣ-ΚΟΡ.ΣΟΥΓΛΙΑΝΗ-καστρ.ΡΕΝΤΙΝΑΣ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ Photo ofΑΝΩ ΣΤΑΥΡΟΣ-ΚΟΡ.ΣΟΥΓΛΙΑΝΗ-καστρ.ΡΕΝΤΙΝΑΣ-ΑΓ. ΜΑΡΙΝΑ

April 17, 2021
April 2021

near Áno Stavrós, Central Macedonia (Greece)

Η διαδρομή μας ξεκινά από το συχνότερο σημείο εκκίνησης των πεζοποριών στο Στρατωνικό όρος, στην δασική θέση Αγνάντι που βρίσκεται μπροστά από το ομώνυμο μαγαζί στον οικισμό του Άνω Σταυρού. Ανηφορίζουμε στο μονοπάτι με νοτιοδυτική πορεία που αφού περάσει στο ξεκίνημά του από το προσκυνητάρι του Προφήτη Ηλία φτάνει τελικά στην κορυφή Σούγλιανη. Στην συνέχεια συνεχίζουμε την διαδρομή μας αρχικά από το ίδιο μονοπάτι που μας έφερε ως την κορυφή αλλά με αντίθετη φορά μέχρι την διασταύρωση για την δασική θέση Σταυροί που βρίσκεται κοντά στην κορυφή. Εκεί στρίβουμε αριστερά στο μονοπάτι που κατευθύνεται σε αυτή την δασική θέση. Τελικά φτάνουμε εκεί (στην δασική θέση Σταυροί), που είναι ένα πλατό με μία μεγάλη διασταύρωση με δασικούς δρόμους αλλά και την αρχή του μονοπατιού που κατηφορίζει προς τον Ρήχειο ποταμό. Αυτό το μονοπάτι ακολουθούμε με την εκπληκτική θέα προς την λίμνη της Μεγάλης Βόλβης που τελικά τερματίζει σε μικρό χωματόδρομο στον οποίο στρίβουμε προς τα αριστερά με προσωρινά ανηφορική κλίση. Ο δασικός αυτός δρόμος καταλήγει σε μεγαλύτερο χωματόδρομο στον οποίο στρίβουμε δεξιά στην κατηφορική του κατεύθυνση που καταλήγει στον παραποτάμιο δρόμο που κινείται παράλληλα με τον Ρήχειου ποταμό από την πλευρά του Στρατωνικού όρους. Στον χωματόδρομο αυτό στρίβουμε προς τα αριστερά με πορεία προς το κάστρο της Ρεντίνας και το εξωκλήσι της Αγίας Μαρίνας. Κινούμαστε στον δρόμο αυτό μέχρι να συναντήσουμε στα δεξιά μας ερειπωμένη ξύλινη καλύβα. Στο σημείο αυτό θα κάνουμε μία μικρή παράκαμψη στρίβοντας αριστερά στο μονοπάτι που ανηφορίζει προς το κάστρο της Ρεντίνας για να το επισκεφθούμε. Αφού γνωρίσουμε αυτό το Βυζαντινό μνημείο επιστρέφουμε μέσω του ίδιου μονοπατιού στον παραποτάμιο δρόμο και στρίβουμε αριστερά για να πάμε στο εξωκλήσι της Αγίας Μαρίνας. Σε λίγο φτάνουμε σε αυτό το πανέμορφο εξωκλήσι που θα πρέπει να το επισκεφθούμε αφού έχει ένα υπέροχο ξύλινο τέμπλο. Στο εξωκλήσι της Αγίας Μαρίνας ολοκληρώνεται και η διαδρομή που σας παρουσιάσαμε παραπάνω και με την οποία γνωρίζουμε ένα πολύ όμορφο βουνό της ευρύτερης περιοχής της Θεσσαλονίκης που παραμένει σχετικά άγνωστο.