ΑΝΩ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ-ΚΟΡ.ΓΚΟΛΝΑ-ΚΑΤ.ΑΝΩ ΠΗΓΑΔΙ-ΚΟΡ.ΑΝΩ ΠΗΓΑΔΑΚΙ-ΛΙΤΟΧΩΡΟ

Photo ofΑΝΩ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ-ΚΟΡ.ΓΚΟΛΝΑ-ΚΑΤ.ΑΝΩ ΠΗΓΑΔΙ-ΚΟΡ.ΑΝΩ ΠΗΓΑΔΑΚΙ-ΛΙΤΟΧΩΡΟ Photo ofΑΝΩ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ-ΚΟΡ.ΓΚΟΛΝΑ-ΚΑΤ.ΑΝΩ ΠΗΓΑΔΙ-ΚΟΡ.ΑΝΩ ΠΗΓΑΔΑΚΙ-ΛΙΤΟΧΩΡΟ Photo ofΑΝΩ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑ-ΚΟΡ.ΓΚΟΛΝΑ-ΚΑΤ.ΑΝΩ ΠΗΓΑΔΙ-ΚΟΡ.ΑΝΩ ΠΗΓΑΔΑΚΙ-ΛΙΤΟΧΩΡΟ

April 9, 2023
April 2023

near Palaiá Leptokaryá, Central Macedonia (Greece)

Πρόκειται για την κλασική ανάβαση στο καταφύγιο του Άνω Πηγάδι στον Όλυμπο από την Άνω Λεπτοκαρυά και μετά διάσχιση μέχρι το Λιτόχωρο. Πιο συγκεκριμένα η ανάβαση ξεκινά μπροστά από το εξωκλήσι της Αγίας Τριάδας που βρίσκεται στην άκρη του οικισμού της Άνω Λεπτοκαρυάς, λίγο προτού ξεκινήσει η δασική ζώνη του Ολύμπου. Αρχικά ακολουθούμε τον χωματόδρομο που ανηφορίζει προς το βουνό και ξεκινά αριστερά από το εξωκλήσι. Κάνουμε μία παράκαμψη αποφεύγοντας έναν ελιγμό που κάνει ο χωματόδρομος και ξαναβγαίνουμε σε αυτόν και σε υψόμετρο 350 μέτρων βρίσκουμε στην αριστερή πλευρά του δρόμου την αρχή του μονοπατιού για το καταφύγιο του Άνω Πηγάδι το οποίο και ακολουθούμε. Σε υψόμετρο 650 μέτρων το μονοπάτι τερματίζει προσωρινά για μόλις λίγα δεκάδες μέτρα σε χωματόδρομο στον οποίο στρίβουμε αριστερά και σε λίγο μετά βρίσκουμε στην αριστερή πλευρά του δρόμου την συνέχεια του μονοπατιού το οποίο και ακολουθούμε. Το μονοπάτι φτάνει στην κορυφή Γκόλνα (δεν έχει σχέση με την δημοφιλή κορυφή Γκόλνα που βρίσκεται πάνω από το Λιτόχωρο) που βρίσκεται στα αριστερά και συνεχίζει την ανηφορική του πορεία προς την δασική θέση και το καταφύγιο του Άνω Πηγάδι. Τελικά σε υψόμετρο 1400 μέτρων φτάνουμε στο καταφύγιο του Άνω Πηγάδι που ανήκει στον ΣΕΟ ΛΕΠΤΟΚΑΡΥΑΣ. Μετά νοτιοδυτικά κατευθυνόμαστε στην κορυφή του υψώματος Άνω Πηγάδι που βρίσκεται πολύ κοντά στο καταφύγιο. Μετά επιστρέφουμε στο καταφύγιο και ακολουθούμε τον χωματόδρομο που βρίσκεται πάνω από αυτό με κατεύθυνση βόρειοδυτική που μας οδηγεί στο τέλος του σε αδιέξοδο. Εκεί ξεκινά το μονοπάτι που συνδέει την δασική θέση Σκανδαλιάρα 2 με το καταφύγιο στο Άνω Πηγάδι με κατεύθυνση προς την ευρύτερη περιοχή της τοποθεσίας Σκανδαλιάρας. Προσπερνάμε στα αριστερά την πηγή Πνάκι και το μονοπάτι στην συνέχεια διασχίζει την ράχη Κωστή και αρκετά μετά περνάμε το ρέμα Κωστή που έχει νερό σε όλη την διάρκεια του χρόνου. Λίγο μετά το μονοπάτι τερματίζει σε διασταύρωση με δασικό δρόμο (εκεί που βρίσκεται το ξύλινο κιόσκι) στο ύψος της δασικής θέσης Σκανδαλιάρας 2. Βγαίνοντας στον χωματόδρομο στρίβουμε αριστερά και λίγο παρακάτω φτάνουμε στην διασταύρωση με το μονοπάτι του Τρόχαλου. Στο σημείο αυτό εγκαταλείπουμε τον χωματόδρομο και στρίβουμε στην δεξιά (κατηφορική) κατεύθυνση του μονοπατιού με πορεία προς τον Άγιο Ιωάννη και το Λιτόχωρο. Στην διασταύρωση με το μονοπάτι στα δέξια για τον Άγιο Ιωάννη συνεχίζουμε ευθεία στο μονοπάτι που ήδη βρισκόμαστε για το Λιτόχωρο και τελικά το μονοπάτι καταλήγει στον χωματόδρομο ΛΙΤΟΧΩΡΟ-ΑΝΩ ΠΗΓΑΔΙ στον οποίο στρίβουμε για πολύ λίγο δεξιά με κατεύθυνση προς τον ασφαλτόδρομο για τον Άγιο Ιωάννη. Σε μερικά εκατοντάδες μέτρα προσπερνάμε στα αριστερά ποτίστρα με νερό και αμέσως μετά βρίσκουμε την συνέχεια του μονοπατιού που κατηφορίζει προς το Λιτόχωρο. Λίγο παρακάτω το μονοπάτι τερματίζει και πάλι προσωρινά στον ασφαλτόδρομο για τον Άγιο Ιωάννη στον οποίο στρίβουμε αριστερά. Μετά από λίγο και αφού ο ασφαλτόδρομος στρίψει δεξιά βρίσκουμε στην δεξιά του πλευρά την συνέχεια του μονοπατιού με κατεύθυνση προς το Λιτόχωρο το οποίο και ακολουθούμε. Το μονοπάτι αυτό φτάνοντας σε εξοχικές κατοικίες δίνει την θέση του σε μικρό χωματόδρομο και σε λίγο στο ύψος μεγάλου πολυβολείου στρίβουμε δεξιά σε μονοπάτι που τερματίζει και πάλι στον ασφαλτόδρομο για τον Άγιο Ιωάννη που τον διασχίζουμε αφού απέναντι υπάρχει μικρό μονοπάτι με το οποίο αποφεύγουμε στροφή που κάνει ο δρόμος αυτός. Βγαίνοντας ξανά στον ασφαλτόδρομο στρίβουμε αριστερά με κατεύθυνση προς το Λιτόχωρο και σε λίγο πάνω σε δεξιά στροφή του δρόμου εγκαταλείπουμε και πάλι τον ασφαλτόδρομο για να στρίψουμε αριστερά σε μονοπάτι που διασχίζει αρχικά χωράφι και μετά βγαίνει σε δρόμο που τερματίζει για τελευταία φορά στον ασφαλτόδρομο του Αγίου Ιωάννη. Και πάλι στρίβουμε στον ασφαλτόδρομο αριστερά και τον ακολουθούμε μέχρι να φτάσουμε στο Λιτόχωρο όπου μπαίνοντας μέσα στον οικισμό ακολουθούμε την οδό Ευτέρπης που είναι η συνέχεια του δρόμου για τον Άγιο Ιωάννη. Μόλις προσπεράσουμε στα δεξιά την πλατεία Βρυσούλας στρίβουμε στην οδό Λητούς που κατηφορίζει στο κέντρο του Λιτοχώρου. Η οδός Λητούς τερματίζει στην οδό Βασιλέως Κωνσταντίνου στην οποία στρίβουμε δεξιά και στο τέλος της οδού αυτής στρίβουμε αριστερά στην οδό 28ης Οκτωβρίου. Η οδός αυτή τερματίζει στην κεντρική πλατεία του Λιτοχώρου, την πλατεία του Αγίου Νικολάου όπου ολοκληρώνεται η πεζοπορία μας που ξεκίνησε από το εξωκλήσι της Αγίας Τριάδας στην Άνω Λεπτοκαρυά όπου και ανεβήκαμε στην κορυφή Γκόλνα, μετά επισκεφθήκαμε το καταφύγιο του Άνω Πηγάδι, στην συνέχεια επισκεφθήκαμε και την παρακείμενη ομώνυμη κορυφή και αμέσως μετά ακολουθήσαμε το μονοπάτι της Σκανδαλιάρας και του Τρόχαλου για να φτάσουμε στο τέλος της πεζοπορικής μας διαδρομής στο Λιτόχωρο.