ΑΝΩ ΒΡΟΝΤΟΥ-ΚΟΡ.ΜΑΥΡΟ ΒΟΥΝΟ

1941
February 16, 2022
February 2022

near Áno Vrontoú, Central Macedonia (Greece)

Η πεζοπορία ξεκινά από χωματόδρομο που βρίσκεται στα δυτικά του οικισμού της Άνω Βροντού και ο οποίος συνδέει μέσω δασικών περιοχών τον οικισμό της Άνω Βροντού με τον οικισμό του Κατάφυτου. Εμείς αρχικά ακολουθούμε τον δασικό δρόμο με κατεύθυνση προς το Κατάφυτο και αφού προσπεράσουμε στα δεξιά το εξωκλήσι του Αγίου Πνεύματος στον δεύτερο μικρότερο χωματόδρομο που συναντάμε στα δεξιά μας στρίβουμε σε αυτόν. Πρόκειται για τον χωματόδρομο που ανηφορίζει στις πλαγιές του Μαύρου Βουνού για να καταλήξει στην κεραία της κινητής τηλεφωνίας που βλέπουμε στην κορυφογραμμή του βουνού. Φθάνοντας λίγο προτού το τέλος του δρόμου που βρίσκεται η κεραία και συγκεκριμένα στην τελευταία στροφή του δρόμου (που είναι αριστερόστροφη) στα δεξιά διακρίνουμε την αρχή μικρού μονοπατιού που κατευθύνεται προς την ψηλότερη κορυφή του βουνού, της Μαύρη Κορυφή. Εμείς εγκαταλείπουμε τον δρόμο στρίβοντας δεξιά στο μονοπάτι αυτό το οποίο κινείται παράλληλα και λίγο χαμηλότερα από την ράχη. Σε λίγο βγαίνουμε πάνω στην ράχη που μας οδηγεί στην κορυφή Μαύρη Κορυφή. Εκεί αφού κάνουμε ένα σύντομο διάλλειμα κατηφορίζουμε με ελεύθερη κατάβαση την νότια πλευρά της κορυφής που αρχικά έχει σχετικά μεγάλη κλίση χωρίς όμως τεχνικές δυσκολίες. Γρήγορα η κλίση του εδάφους μειώνεται αρκετά για να φτάσουμε τελικά σε ποτίστρα. Μπροστά από την ποτίστρα περνά μεγάλο μονοπάτι που στην πραγματικότητα είναι εγκαταλειμμένος χωματόδρομος στον οποίο στρίβουμε αριστερά στην ανηφορική του για λίγο κατεύθυνση. Γρήγορα ο παλιός χωματόδρομος γίνεται κατηφορικός και τερματίζει σε δασικό δρόμο στον οποίο στρίβουμε δεξιά στην κατηφορική του κατεύθυνση που κινείται απευθείας προς την Άνω Βροντού. Φτάνοντας στα περίχωρα του οικισμού και συγκεκριμένα στην βορειοδυτική πλευρά του συναντάμε διακλάδωση. Ευθεία πηγαίνει προς το χωριό που εμείς το αγνοούμε αφού ακολουθούμε τον δεξιό κλάδο. Αυτός θα μας οδηγήσει σε διασταύρωση με τον χωματόδρομο που ακολουθήσαμε στην αρχή της ανάβασης και μάλιστα πολύ κοντά στο σημείο της εκκίνησης. Στην διασταύρωση αυτή θα στρίψουμε αριστερά και σε λίγα εκατοντάδες μέτρα θα συναντήσουμε το σημείο εκκίνησης και τώρα τερματισμού της όμορφης κυκλικής διαδρομής με την οποία πραγματοποιήσαμε ανάβαση στην ψηλότερη κορυφή του Μαύρου Βουνού, την κορυφή Μαύρη Κορυφή που βρίσκεται στην ευρύτερη περιοχή του οικισμού της Άνω Βροντού.