ANKARA Zir Vadisi Yürüyüşü Zağar Köprüsünden Ermeni Mezarlığına

Photo ofANKARA Zir Vadisi Yürüyüşü Zağar Köprüsünden Ermeni Mezarlığına Photo ofANKARA Zir Vadisi Yürüyüşü Zağar Köprüsünden Ermeni Mezarlığına Photo ofANKARA Zir Vadisi Yürüyüşü Zağar Köprüsünden Ermeni Mezarlığına

May 12, 2018
May 2018

near Yenikent, Ankara (Türkiye)

Ankara 'nın Yenikent İlçesinin güneybatısında biz doğa yürüyüşçülerinin pek sık uğramadığımız yarı gizli dar bir vadideyiz.
Vadinin sol yamaç ve sırtlarından ilerleyerek Ermeni Mezarlığına ve Antik çağlardan günümüze ulaşmayı başarmış mağara evlerine kadar yorucu olmayan neşeli bir etkinlik oldu.
Et dikkat çekici tespitlerimiz şunlar oldu:
1- Yenikent yönünden gelen ve vadi boyunca akan dere suyu evsel atıklar, kimyasal atıklar ve endüstriyel atıklar sebebiyle tamamen ölmüş. Çok rahatsız edici iğrenç bir koku var. Fakat bu su pompalarla çekiliyor ve dere boyunca kurulu bahçelerde sebze ve meyve yetiştiriciliğinde kullanılıyor.
İnsan sağlığı için büyük tehlike.
2- Osmanlı döneminde bu bölgede yaşayan İSTANOZ kasabasının çoğunluğu ermenilerden oluşuyordu. İstanoz'un mezarlığının bölgenin 1. derece sit alanı ilan edilmeden önce yerle bir edilmiş olduğunu, iş makineleri ile yıkılmış olduğunu, mezar taşlarının tarla sınırı olarak kullanıldığını gördük. Çok üzüldük. Bu mezarlıkta yatan eski yurttaşlarımızın ruhuna dua okudum. Allah kabul eylesin.

Bu yürüyüş ANKARA HİKİNG tarafından düzenlenmiştir. Hocamız Nedim Yılmaz'a ve bütün katılımcı arkadaşlarıma gönülden teşekkürler.

Doğada Kalalım, Sağlıklı Olalım.

PictographReligious site Altitude 2,556 ft

ZagarKoprusu

12-MAY-18 9:25:44

• Şafak ÖNEÇ Oct 31, 2022

Güzel havalarda alkoliklerin bulunduğu bir yer, dikkatli olun.

• Photo of metin kurt
    metin kurt Oct 31, 2022

Bu bir grub yürüyüşü idi. Oldukça kalabalık bir grub...

• Şafak ÖNEÇ Oct 31, 2022

Benim yorumum sizinle alakalı değildi. Mevki ile ilgili idi. Dün oradaydım ve gördüklerimden dolayı gitmek isteyenleri uyarmak istedim. (ki ben eşimle yürüyüş yapamadım bu yüzden:()

• Photo of İpek Canoğlu
    İpek Canoğlu Apr 29, 2023

Trekking grubunuza dahil olmayı çok isterim 5333518492 Ankara

• Photo of metin kurt
    metin kurt Apr 29, 2023

Merhaba İpek hanım, benim bir grubum yok. Son 10 yılda Ankara'da çeşitli trekking gruplarının yürüyüşlerine az da olsa katıldım.Bu da onlardan biri idi.
    Ben esas olarak yılda 2 veya 3 kez, planlamasını bizzat yaptığım 5-10 gün süreli, kamplı uzun doğa yürüyüşleri yapıyorum ve bunları WIKILOC 'ta ve Facebook 'ta albüm şeklinde ayrıntılı olarak yayınlıyorum. Bu faaliyetlerimde 2-3 arkadaşım bana katılıyorlar.
    İlgi duymanızdan mutlu oldum.
    Doğada Kalalım, Sağlıklı Olalım.