Ankara Çubuk Aktepe

April 19, 2014
April 2014

near Hacılar, Ankara (Türkiye Cumhuriyeti)

Viewed 1905 times, downloaded 21 times

19.04.2014 tarihinde gerçekleştirilmiş günübirlik yürüyüş rotasıdır. Başlangıçtan itibaren geçilen güzergahın 1,5km lik kısmı yoğun dağ meşeleri kaplı bir yol olup sık doku geçişleri biraz engelleyebilir. Sonrasında nisbeten çam ormanlık alandan geçiş daha rahat olup 1600 lü rakımları geçmektedir. Sonrasında meyve bahçelerine yakın rahat ve keyifli bir yoldan rota devam etmektedir. Aktepe yi gördüğünüzde sırta güneybatı yönünden yaklaşılmış, boğazdan geçiş yapılarak tırmanışa geçilmiştir. Hat da tüm çevreyi geniş perspektiften izleme olanağı bulabilirsiniz. Zirve antik Hitit Kalesi kalıntalarıyla çevrilidir. Hakim rüzgar olmasına karşın korunaklı bölge bulmanız mümkün. iniş istikametinde harika soğuk sularıyla sıkca karşılaşacaksınız. Karakteristik bölge yapısını göstermekle birlikte güzel bitki dokusu ve kuş cıvıltılarıyla keyif alabileceğiniz bir rota...