Anglès, Via del Carrilet, Presa del Pasteral i Pont Vell de St. Julià de Llor

Photo ofAnglès, Via del Carrilet, Presa del Pasteral i Pont Vell de St. Julià de Llor Photo ofAnglès, Via del Carrilet, Presa del Pasteral i Pont Vell de St. Julià de Llor Photo ofAnglès, Via del Carrilet, Presa del Pasteral i Pont Vell de St. Julià de Llor

6 hours
May 4, 2024
May 2024

near Anglès, Catalunya (España)

Ruta circular des de Anglès passant per:
- Pont del Pasteral (6.4 km)
- Resclosa del Pasteral(7.5 km)
- Pont Vell de Sant Julià(11.7 km)

Seguim la magnífica ruta del company Jep Boix, de l'any 2014. La vàrem disfrutar i resseguir, malgrat alguns trams del camí que s'han ressentit amb els anys.
Es una volta-passeig per els dos costats del Ter, entre Anglés i el Pont Vell del Pasteral, passant molt a propdel riu, gaudint de les seves belles ribes, veient-hi alguns ànecs, corbs marins i barbs.
Comencem al Pavelló Esportiu d'Anglés seguint la Via del Carrilet a la Cellera de Ter fins Can Casasses, on ens desviem cap a la riba dreta del riu i el seguim riu amunt fins la resclosa de la Burés. Només desguassava el sobrexeidor de la dreta.
Actualment no es pot passar per les comportes del canal. Retornàrem canal avall fins el pontet que l'atravessa i seguirem fins el pont Vell del Ter, sota la Central Hidroeléctrica del Pasteral.
El camí que ens havia de fer passar per sota el pont Nou està descalçat i discontinuat: travessàrem la carretera C-63 i la seguirem per l'esquerra per una pista peatonal i ciclista fins arribar a l'alçada del track, on travessàrem la carretera amb molt de compte i seguirem el track.
Llavors el cami baixa fins una zona humida de la llera del riu: cal seguir per una curta però forta pujada. A partir d'aqui seguim un camí còmode i bonic al costat del riu fins arribar al altre cantó de la Resclosa de la Burés. Poc després travessem el Brugent, afluent del Ter, per una passera de pedres. Seguim per un camí ample, a estones pista, fins trobar unes roques al costat de l'aigua on hi ha la Barca de la Sellera on fem una paradeta.
Un cop descansats prosseguim per la carretera vella d'Amer fins arribar a Sant Julià de Lliors amb el seu esplèndit Pont Vell, mostra de l'arquitectura civil del segles XI i XII, per sota del qual fa temps va deixar de passar-hi aigua.
Una mica mes avall, despres de passar un pont, el track d'en Jep Boix indica agafar un corriol a la dreta. Després de buscar-lo una mica trobàrem un cert traçat: el seguirem fins el final al comprovar que era el track correcte. Peró el corriol ha estat destruït al fer-hi passar una canonada d'aigua. Està força ple de vegetació que dificulta el pas.
Caldria seguir la carretera fins trobar una que ve per la dreta que es la ja ens portarà per el pont de Sant Julià sobre el Ter al final de la ruta.
Ha estat una bona excursió, descobrint un racó desconegut per nosaltres.

PictographBridge Altitude 505 ft

PictographRisk Altitude 566 ft

PictographIntersection Altitude 579 ft

PictographRiver Altitude 538 ft

No s'ha de seguir per la llera. Cal pujar una pendent curta a l'esquerra abans d'aquestes pedres