Aneto per Artiga de Lin

August 14, 2021
August 2021

near es Bòrdes, Catalunya (España)

Comencem abans de que surti el sol per Artiga de Lin per una pujada tècnica i que des de lluny costa veure per on es puja; fent-la mig adormit ajuda bastant. Arribant al coll de Toro es comença a veure de fons l'Aneto però una altra muntanya bloqueja la vista i toca rodejar-la. Anem per la dreta sortint d'Aigualluts direcció Salenques seguint el GR fins arribar a la base de l'Aneto.
Comencem per una pujada directa per les roques fins la glacera on treiem els grampons escurant la pujada per la part esquerra per intentar retallar la secció glaçada. Desafotunadament arribem a una paret amb la pedra massa inestable com per pujar i hem de fer travesses cap a la ruta típica de pujada, cosa que alenteix una mica. Un cop passada la neu, pugem fins el pas de Mahoma i fem cim amb una calor impròpia d'estar a 3400m.
La baixada la fem ja per un camí més típic i no pas directe fins la base d'Aigualluts i d'allà tornem per la mateixa ruta que vam fer servir de pujada.
Amb tot això, una reivindicació de que l'Aneto és part de la Vall d'Aran.