Anella Verda de Vic, recorregut pel riu Gurri i centre històric

Photo ofAnella Verda de Vic, recorregut pel riu Gurri i centre històric Photo ofAnella Verda de Vic, recorregut pel riu Gurri i centre històric Photo ofAnella Verda de Vic, recorregut pel riu Gurri i centre històric

March 14, 2024
March 2024

near Vic, Catalunya (España)

l'Anella Verda de Vic, és un recorregut natural que rodeja la ciutat, passant principalment per la llera dels rius Gurri i Mèder, per camins ben arranjats i senyalitzats, que converteixen la caminada amb un autèntic passeig.

Nosaltres hem començat la caminada al barri de l'Adoberia, on antigament hi havia les pelleteries, travessant el riu Mèder i anant a enllaçar amb el PR C-40, que hem seguit fins al bonic i antic pont romànic del Bruguer, des d'on hem anat a veure la font del Cantarell, retornant al pont, per començar a seguir el camí al costat del riu Gurri. Anem sempre seguint la típica vegetació de ribera, amb bonics exemplars de pollancres i aurons ben florits.

Anem passant sempre per sota dels diferents ponts i amb passeres i pilones per anar creuant el riu, que tot i el poc cabdal, ofereix raconades ben boniques. Passem també, per les fonts del Pas i de Sant Pere, fins arribar a la zona dels meandres de Banaiges, on deixem el camí al costat del riu per tombar a la dreta cap al nucli de la Serra de Senferm i fer ja l'entrada a Vic, per la zona sud.

Creuem el parc de l'Horta de la Sínia i ben aviat arribem a l'església del Remei i creuem el riu Mèder, pel imponent pont del Remei (d'origen medieval i on hi havia antigament un oratori de la Verge del Remei). Entrem al centre històric, on anem visitant successivament, l'Hospital de la Santa Creu, la Rambla de l'Hospital, la Plaça Major, Sant Sadurní, la Pietat, el Temple Romà, la plaça de Miquel de Clariana, la catedral de Sant Pere, que trobem oberta i on observem les pintures de Sert. Acabada la visita, només ens queda creuar de nou el riu Mèder, pel pont de Queralt i arribar ràpidament al punt de sortida.

Ruta circular des de Vic passant per:
- Pont del Bruguer (2.6 km)
- Pont de Ferro (3.5 km)
- Font del Pas (4.2 km)
- Pont carrer Industria (5.0 km)
- Parc Xavier Roca i Viñas (5.3 km)
- La font de Sant Pere (6.6 km)
- Meandres de Benages (8,3 km)
- Serra de Senferm (10,4 km)
- Parc de l'Horta de la Sínia (11.9 km)
- Pont del Remei (12.6 km)
- Hospital de la Santa Creu (13.1 km)
- Plaça Major (13,3 km)
- Església de la Pietat (14.0 km)
- Catedral de Vic (14.4 km)

Photo ofSortida i arribada - Vic, zona de les Adoberies Photo ofSortida i arribada - Vic, zona de les Adoberies Photo ofSortida i arribada - Vic, zona de les Adoberies

Sortida i arribada - Vic, zona de les Adoberies

PictographBridge Altitude 1,551 ft

PictographBridge Altitude 1,557 ft

PictographBridge Altitude 1,555 ft
Photo ofPont del carrer del Prat d'en Galliners i pas a gual del riu Mèder Photo ofPont del carrer del Prat d'en Galliners i pas a gual del riu Mèder

Pont del carrer del Prat d'en Galliners i pas a gual del riu Mèder

PictographBridge Altitude 1,570 ft

PictographRiver Altitude 1,583 ft

El Gurri, meandres de Benaiges

Desvio a la dreta, masia del Gracià