Andorra. Parc Natural de la Vall de Sorteny. Pujada a l'estany de l'Estanyó.

Photo ofAndorra. Parc Natural de la Vall de Sorteny. Pujada a l'estany de l'Estanyó. Photo ofAndorra. Parc Natural de la Vall de Sorteny. Pujada a l'estany de l'Estanyó. Photo ofAndorra. Parc Natural de la Vall de Sorteny. Pujada a l'estany de l'Estanyó.

August 30, 2021
August 2021

•   4.9 4 Reviews

near Les Subiranes, Ordino (Andorra)

Declarat Reserva de la Biosfera per la Unesco des de l'octubre de 2020, el Parc Natural de la Vall de Sorteny té una gran riquesa florística amb més de 800 espècies fanerògames. Més de 50 espècies són endèmiques dels Pirineus. S'hi poden observar ocells, papallones, zones humides, Paisatges de Circs Glacials, boscos Vells, entre d'altres coses. La majoria dels hàbitats del Parc natural són d’interès comunitari com el prat de dall, les landes, els boscos de pi negre i els prats alpins.

El riu de Sorteny és l’element vertebrador de la xarxa hidrogràfica de la vall. Neix a 2.082 m d’altitud, on conflueixen els rius de la Serrera i de la Cebollera.

La presència de mineralitzacions de ferro i coure va permetre entre els segles XVII i XIX el desenvolupament d’explotacions mineres, concretament a la zona de la Serrera (clots dels Meners) a 2.510 m d’altitud.

INICI I APARCAMENT
Per accedir-hi, s'ha d’agafar la CG-3 en direcció a Ordino Arcalís i, un cop passat el poble del Serrat, agafar la CS-370 i arribar al pàrquing que hi ha a l'entrada. El parc també disposa d’un refugi guardat tan a l’hivern com a l’estiu amb servei de restauració.

ITINERARI
Deixem el cotxe al primer pàrquing, on hi ha l'oficina d'informació i un panell explicatiu de les diferents rutes que es poden fer al parc. Nosaltres hem optat per la ruta de color groc que va a l'estany de l'Estanyó. Segons les indicacions del panell, la ruta té 8 km (anar i tornar), 557 metres de desnivell i es pot fer en tres hores i mitja. Seguir la ruta fins a l'estany no té cap dificultat tècnica ni d'orientació, per la qual cosa és una ruta fàcil.

A la tornada, hem agafat un petit corriol a la dreta al WP17 per acostar-nos fins al riu, on dinem. Després de dinar seguim pel mateix corriol per la dreta del riu, fins a trobar la cruïlla del camí que hem fet a la pujada. Al cap de 15 minuts estem al pàrquing del parc natural, on donem per finalitzada la matinal.

Es recomanable fer aquesta ruta a la fi de la primavera i els mesos d'estiu per poder observar i gaudir de la exuberància de plantes, flors, insectes polinitzadors i prats alpins en plena floració. Si ha plogut i l'agua baixa amb generositat, el Parc Natural de Sorteny és d'allò més!!!

Per a més informació:

18 Arbre mort

19 Sortir de la pista i agafar camí de baixada

• magda melchor gomez Aug 31, 2021

Una ruta molt bonica i facil per anar en familia.
    La vall és molt oberta, plena de prats , que per la època del any (estiu) encare vam gaudir de la seva diversidad florística.
    Molt i molt recomenable per passejar disfrutant dels colors del paisatge.

• Photo of Onaflix
    Onaflix Aug 31, 2021

Preciosa vall , senzilla i reducte de pau. Moltes flors, papallones, sentors, ,... i de fons la remor del riu.
    Ruta molt agradable, amb el goig de sentir les olors i sons de la natura.
    Molt recomanable.

• Photo of xavierherrera59
    xavierherrera59 Aug 31, 2021

Pujada molt maca i amb una flora espectacular seguint la vall fins arribar al Llac a la capçalera del riu.
    Una matinal molt completa i agradable en plena natura, fàcil de seguir per gaudir en companyia.

• Núria Torelló Sep 1, 2021

Ruta molt maca amb molta vegetació.
    A més amb la possibilitat de visitar el Museu Botànic. Ruta molt accesible i recomanable.

• Photo of Marc Puntunet
    Marc Puntunet Jul 26, 2022

Una ruta molt amable i amb un paisatge espectacular.

• Photo of Joan M Guilà
    Joan M Guilà Jul 27, 2022

Gràcies Marc pel teu comentari i valoració. A Andorra hi ha rutes molt maques de fer.