Photo ofAndorra: Estanys del Circ de Tristaina i Pic de Tristaina 2.878m (100 cims essencial) Photo ofAndorra: Estanys del Circ de Tristaina i Pic de Tristaina 2.878m (100 cims essencial) Photo ofAndorra: Estanys del Circ de Tristaina i Pic de Tristaina 2.878m (100 cims essencial)

June 30, 2021
June 2021

•   4.9 4 Reviews

near El Serrat, Ordino (Andorra)

Segona ruta a Andorra i segon 100 cims aconseguit.
Hem pujat fins a dalt de tot de l'estació d'esquí d'Ordino/Arcalis i hem aparcat.
Des d'allà es segueix un sender amb suau pujada que ens porta fins al Circ de Tristaina, amb bones vistes de l'Estany del Mig i el de Més Amunt.
Hem vorejat un tram de l'Estany del Mig fins a seguir un corriol que ens porta muntanya amunt.
Des del corriol veiem una bona panoràmica de l'Estany Primer.
Anem seguint camí amunt fins a la Llacuna Superior (un petit estany) i un indicador amb una gran fita de pedra que ens indica la direcció del Pic de Tristaina.
Seguim fins a trobar-nos amb un altre indicador que ens assenyala el Pic tant cap a la dreta com cap a l'esquerra.
Dubtem un moment però ens adonem que a la gran pedra del costat de l'indicador al costat dret amb pintura groga ens assenyala cap el pic. Decidim doncs seguir cap a la dreta.
Anem seguint sempre marques grogues (petits cercles).
Anem pujant, passem per un tram de tartera i pel costat d'una petita glacera i seguidament comença un tram força vertical fent ziga-zagues amunt.
Aquest tram es fa força pesat. Finalment arribem a una zona amb molta roca a on les marques grogues ens indiquen que hem de grimpar.
Faig un parèntesi: la grimpada no és problemàtica pels senderistes amb experiència, però pot presentar problemes pels poc habituats a pujar muntanyes. Vull dir pels que volen pujar muntanyes amb xancletes (ja m'enteneu).
Superada la grimpada arribem finalment al cim.
El Pic de Tristaina té 2.878 metres i és un 100 cims de la FEEC.
S'ha de dir que no és un cim fàcil de fer, però des de dalt les vistes cap el sud del Circ de Tristaina i cap el nord de l'estany Forcat amb les seves aïgues de color turquesa, ja en territori francès, compensa tot l'esforç.
Fetes les fotos pertinents, toca baixar, amb molt de compte i lentament.
Arribats a l'Estany de Més Amunt seguim un corriol que baixa pel costat d'un torrent amb força aigua i seguidament anem vorejant aquest estany i el Del Mig.
Abans de tornar cap el cotxe però, encara anem a omplir les cantimplores d'aigua molt fresca a la Font de l'Estany del Mig i fem una panoràmica de l'Estany Primer.
I ara sí ja tornem cap el cotxe.
Resumint: una ruta per gaudir i molt, dels estanys de Tristaina i un altre 100 cims al sac, però cal fer-l'ho amb respecte i molta precaució, el cim no és fàcil.

Aparcament

Dreta

Panoràmica

Indicadors

Indicador cap els llacs.

PictographLake Altitude 7,646 ft

Estany del Mig i vista del Circ de Tristaina.

PictographLake Altitude 7,546 ft

Estany del Mig.

PictographLake Altitude 7,539 ft

Estany Primer

Estanys del Mig i de Més Amunt.

Panoràmica del Circ de Tristaina.

Indicador i gran fita

PictographLake Altitude 7,618 ft

Estany del Mig.

PictographLake Altitude 7,570 ft

Font de l'estany del Mig.

PictographLake Altitude 7,586 ft

• Photo of mehdi.tabibvand
    mehdi.tabibvand Jul 5, 2021

Oh my God, what a wonderful photos and beautiful places, congratulations my dear friend, ❤❤❤❤🌹🌹🌹🌹🌹

FERRARI100 Jul 8, 2021

yes mehdi.tabibvand, it is a wonderful place!

• Photo of amboix
    amboix Jul 13, 2021

És una ruta fantàstica per disfrutar al màxim del paisatge de l'alt Pirineu! El cim de Tristaina ofereix unes vistes espectaculars!
    Molt recomenable!

• Photo of Antonia Freixas
    Antonia Freixas Sep 20, 2021

És un dels cims més bonics que he fet. Realment cal anar amb precaució, la pujada és força dreta i cal estar acostumat a fer petites grimpades. Nosaltres la baixada la vam fer per la cresta.

FERRARI100 Sep 20, 2021

Si, Antonia Freixas, aquest ha sigut potser el cim més complicat que hem fet fins ara, però a l'arribar a dalt ho compensa tot.
    Gràcies per la valoració.

• Photo of jmarserret
    jmarserret Sep 27, 2022

Bonica excursio, però exigent per la pujada, fantàstiques vistes.
    Al arribar a la cresta vam seguir un tram mes amunt, per arribar al cim.
    Gràcies per compartir-la.

FERRARI100 Oct 13, 2022

Gràcies jmarserret pel teu comentari i valoració.

• Photo of wikyvero
    wikyvero Sep 9, 2023

Ens ha encantat. El nostre gosset ha pogut fer-la perfectament.

FERRARI100 Sep 9, 2023

Doncs teniu un gosset molt valent i fort, wikyvero, perquè hi ha una bona pujada!