Andorra- Entremesaigües-Vall del Madriu, Perafita i Claror

Photo ofAndorra- Entremesaigües-Vall del Madriu, Perafita i Claror Photo ofAndorra- Entremesaigües-Vall del Madriu, Perafita i Claror Photo ofAndorra- Entremesaigües-Vall del Madriu, Perafita i Claror

September 23, 2016
September 2016

•   5 4 Reviews

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

Aquest itinerari està situat dins la Vall del Madriu, entre els rius Perafita i Claror.
Inici de la ruta: 42º30.253’ N, 1º33.059’ E
Seguim la carreterra d’Engolasters des d’Escaldes-Engordany . En el Km 1 girem a la dreta i a 100 m a l’esquerra trobem el panell informatiu i l’inici de la ruta.
(WP inici) Remuntem el camí empedrat , al cap de 10’ un indicador a la dreta assenyala “Camí del Boïgot”,(WP Camí font del Boïgot) que seguim. Tot pujant arribarem a una borda de muntanya i davant de la mateixa i trobem la font del Boïgot, (WP Font del Boïgot).
Continuem pujant i de sobte el camí surt del bosc i mitjançant un petit pont de troncs creuem el riu Claror i Perafita, (WP Riu Claror i Perafita), un cop creuats enllacem amb el GR11 / 10 (marques blanc-vermell), que ve del Coll de Sant Vicenç al costat del Pic de Perafita (Cerdanya).
Seguim pel GR, (WP direcció Entremesaigües) aigües avall per arribar a la Font de la Pixadera, (WP Font de la Pixadera).
Continuem baixant pel GR per arribar al pont d’Entremesaigües, (WP Pont d’Entremesaigües) i el creuem.
Continuem per l’esquerra al costat de les Bordes d’Entremesaigües, (WP Direcció carretera de la Plana). Seguim pel camí empedrat del Madriu fins arribar al pont de Sessenat, (WP Pont de Sessenat).
Després de creua’l seguim baixant fins que arribarem a la carretera de la Plana, punt d’inici.
Distáncia : 401 Km

PictographRiver Altitude 4,908 ft

Riu Claror i Perafita

• cg1402 Oct 6, 2018

Molt bona ruta, senzilla i agradable. Bona explicació. Ens hem desviat per arribar fins a Ramio fent un trosset més de camí. Gràcies per compartir-la.

rigarpa Oct 7, 2018

Mercés pel teu comentari cg1402
    La majoria de les rutes d'Andorra són interessants. Aquesta per la vessant de la Cerdanya te els Estanys de la Pera i el Pic de Perafita, que també està penjada.
    Salut

• juliavilarosell Apr 28, 2019

Nice walk and a great stop by the river

rigarpa Apr 29, 2019

Mercés pel teu comentari juliavilarosell
    És una ruta tranquil·la i fresca, ideal per fer-la a l'estiu

• Photo of mohikano72
    mohikano72 Aug 18, 2021

Ruta molt maca i molt ben explicada.
    Un entorn precios.
    Gràcies per compartir.
    He copiat part de la teva explicació.

• Photo of mohikano72
    mohikano72 Aug 18, 2021

Ruta molt maca i molt ben explicada.
    Un entorn precios.
    Gràcies per compartir.
    He copiat part de la teva explicació.

rigarpa Aug 18, 2021

Hola mohikano72,
    Cert, bona i agradable ruta.
    Dalt de la vall hi tenim el Pic de Perafita, on la seva carena marca la frontera d'Andorra amb la Cerdanya i als peus del mateix hi tenim els Estanys de la Pera.
    Cap problema, si més no al contrari. La ruta és pública

• Photo of Nan Pagès
    Nan Pagès Sep 9, 2023

Ruta molt bonica i realment molt agradable de fer, i realment en dies calurosos, s'agraeix l'ombra que ens ofereix el bosc.

Salut i muntanyes,

rigarpa Sep 11, 2023

Mercès pel teu comentari Nan Pagès.
    Es veritat, ruta fácil i molt agradable de fer en un dia calorós