ANDORRA. Del Santuari de Meritxell al Toll Bullidor

Photo ofANDORRA. Del Santuari de Meritxell al Toll Bullidor Photo ofANDORRA. Del Santuari de Meritxell al Toll Bullidor Photo ofANDORRA. Del Santuari de Meritxell al Toll Bullidor

June 26, 2018
June 2018

•   5 3 Reviews

near Meritxell, Canillo (Andorra)

Aparcament - Toll Bullidor - Carretera CG-2 - Santuari de Meritxell - Carretera CG-2 - Aparcament

Ruta circular curteta que ens portarà del Santuari de Nostra Senyora de Meritxell a la localitat de Meritxell de la parròquia de Canillo a Andorra fins al Toll Bullidor, una impressionant baixada d'aigua del riu Valira d'Orient.

La ruta es apta per a fer caminant o corrents tot i que s'haurà de tenir en compte que s'ha de creuar una carretera general amb força trànsit.

El desnivell acumulat es d'uns 350 metres en total.

Arribarem a la zona d'aparcament per la carretera general CG-2 que creua el principat entre Espanya fins a Pas de la Casa arribant a França. Deixarem el nostre vehicle a una zona d'aparcament que hi ha a l'alçada del Santuari de Meritxell just al costat de la carretera. Trobarem una font i just al costat una senyalització i un cartell informatiu que indica el camí del Toll Bullidor amb el desnivell positiu i negatiu de +-54m i la distància de 865 metres fins arribar a aquest punt. Començarem a caminar per aquest curt camí de terra que va paral·lel al riu en direcció sud, tot pujant i baixant per pendents suaus. Trobarem dos bancs separats per parar a gaudir de les vistes a la Vall pel camí. Un cop arribats a la zona del Toll veurem primer una cadena agafada a la roca per ajudar a baixar a la zona del mirador. Després d'aquest punt trobarem la zona d'escales amb baranes força aeri que ens portarà fins al màxim d'aprop del Toll Bullidor. És tracta d'un indret que si tenim una mica de vertígen o aprensió a les alçades pot ser que ens faci una mica d'impressió. Mirant ja cap al riu des de l'última terrassa on podem arribar veurem la força amb la que baixa el riu en aquest paratge. Tornarem pel mateix camí fins la zona d'aparcament. Arribarem a la carretera CG-2 on haurem de creuar tenint en compte que no hi ha cap pas de vianants pel que s'haurà d'extremar la precaució a l'hora de creuar. Després de creuar trobarem un camí encimentat amb una força pendent de pujada pel qual ens enfilarem amunt. Després del primer revòl el camí es torna de terra fins arribar a la carretera asfaltada que porta de la CG-2 fins al Santuari de Meritxell. Seguirem aquest petit tram per la mateixa carretera fins trobar un grup de cases que està just abans del santuari. Veurem ja les arcades que hi ha a l'entrada del santuari i podrem visitar la zona si hi arribem en hores de visita. En el nostre cas vam rodejar l'edifici sencer per darrera passant pel santuari vell de Meritxell. Ja només ens quedarà tornar fins la zona d'aparcament pel mateix camí amb la petita variació de que podrem passar per un mirador que hi ha just baixant a la dreta abans de deixar els cases enganxades al santurari on hi trobarem un banc amb unes excel·lents vistes a la Vall en direcció sud.

Parking

Font

Santuari de Meritxell

Mirador

PictographWaterfall Altitude 4,511 ft

Toll Bullidor

• Photo of núriabp
    núriabp Oct 13, 2018

Una ruta molt bonica! La zona d'escales del toll del bullidor no és apta per porugues de les vistes altes com jo jejeje
    Gràcies per compartir!

• abago74 Aug 5, 2019

Una ruta muy sencilla y estupenda para visitar con niños ya que es muy cortita y poco técnica. La senda es preciosa y es muy sencilla de seguir aunque no hay marcas de sendero a lo largo del recorrido. Hablo solo de la parte de la ruta que visita a la cascada. A meritxel hemos ido en coche para evitar tener que cruzar por medio de la carretera.
    En mi caso he podido aparcar perfectamente junto al punto de partida de la ruta. 42,5541828, 1,5882520

• Jbarrei Jul 24, 2022

Explicació excel·lent i molt completa.
    Tal com diu l'autor, és una ruta senzilla per un entorn molt agradable inclús en dies de molt de calor com el que patirem nosaltres.
    Nosaltres aparcarem al Santuari i férem primer la volta al Santuari i després la senda del Toll Bullidor