ANDORRA - CAMÍ DE L'OSSA (Engolasters - Vall del Madriu - Circ de Pessons)

Photo ofANDORRA - CAMÍ DE L'OSSA (Engolasters - Vall del Madriu - Circ de Pessons) Photo ofANDORRA - CAMÍ DE L'OSSA (Engolasters - Vall del Madriu - Circ de Pessons) Photo ofANDORRA - CAMÍ DE L'OSSA (Engolasters - Vall del Madriu - Circ de Pessons)

July 4, 2016
July 2016

near Sant Miquel d'Engolasters, Escaldes-Engordany (Andorra)

Una ruta molt maca per gaudir de la Vall del Madriu i sobretot de les espectaculars vistes des del Circ de Pessons tot fent el camí de l'ossa:

A destacar el tram inicial d'ascens fins el Circ de Pessos, molt bonic i senzill de seguir gràcies a les marques del GR.
Una vegada arribats al Circ de Pessons i fins el refugi d'Ensagents, costa una mica de seguir, hem d'estar atents a seguir els punts rosa i les fites.
Després de passar les bordes de Rigader, les plantes compliquen una mica seguir el sender, però es va fent.
Arribem al tram final de la ruta al km. 24; el camí del Canal (després d'haver fet una baixada bastant dreta pel mig del bosc). Acabem amb el camí de les Pardines de 3 kms i pràcticament pla.

Pel que fa al temps en moviment, tingueu en compte que aquesta ruta està pensada per fer nit a algun dels refugis lliures que anirem trobant al llarg de la ruta. Jo em vaig animar i la vaig fer caminant a bon ritme, corrent on podia i pràcticament sense parades.

Aparcament

Estany de la Bova

PictographMountain hut Altitude 8,163 ft

Refugi de l'Illa

Refugi de l'Illa. El dia que hi vaig passar jo, feien reformes de millora per fer-lo un refugi guardat.

PictographLake Altitude 8,272 ft

Estany de l'Illa

Circ de Pessons

Vistes des del Circ de Pessons

Trencat a la dreta, i bant pel dret, arribaríem als estanys del circ de Pessons dirreció l'estació d'esquí de Grau Roig

PictographWilderness hut Altitude 7,985 ft

Refugi d'Ensagents

Bordes de Rigoder

PictographLake Altitude 5,456 ft

Estany d'Engolasters

• Photo of Peusfree
    Peusfree Sep 7, 2020

Una ruta agradable i adaptable pels diferents punts per dormir que podem trobar al llarg del camí.