Photo ofΑνατολικό Μαίναλο (Κάψια, Διάσελο, Αϊντίνης 1849m, Αϊντίνης 1810m, Καλουπάκι, 1027m, Σκαφίδες, Δράκου Λάκα, Κάψια) Photo ofΑνατολικό Μαίναλο (Κάψια, Διάσελο, Αϊντίνης 1849m, Αϊντίνης 1810m, Καλουπάκι, 1027m, Σκαφίδες, Δράκου Λάκα, Κάψια) Photo ofΑνατολικό Μαίναλο (Κάψια, Διάσελο, Αϊντίνης 1849m, Αϊντίνης 1810m, Καλουπάκι, 1027m, Σκαφίδες, Δράκου Λάκα, Κάψια)

January 21, 2024
January 2024

near Kápsas, Peloponnese (Greece)

Κυκλική πεζοπορική περιήγηση στο Ανατολικό Μαίναλο με αφετηρία το γήπεδο δίπλα στο χωριό Κάψια (710m), ανηφορίσαμε μέσα από δασωμένη ρεματιά με καλό μονοπάτι έως τη θέση Διάσελο (1450m) που βρίσκεται ανάμεσα στις κορυφές Αϊντίνης/Μουρτζιά, ακολουθήσαμε το βόρειο μονοπάτι έως το τέλος του ελατόδασους στα 1610m κι έπειτα επιλέξαμε μία κόντρα ανάβαση για την κορυφή Αϊντίνη (1849m). Από εκεί ακολουθήσαμε νοτιοανατολική κατεύθυνση προς τη δευτερεύουσα κορυφή του Αϊντίνη (1810m), κατεβήκαμε από σχετικά πετρώδη πλαγιά στα 1680 μέτρα υψόμετρο, όπου προσπαθήσαμε να πορευτούμε πάνω σε δυσδιάκριτο ίχνος μονοπατιού με πολύ αραιή σήμανση. Ουσιαστικά η κάθοδος από τα 1680m έως το κεντρικό μονοπάτι στα 1395m (θέση Καλουπάκι), ήταν και το πιο απαιτητικό σημείο της συγκεκριμένης διαδρομής, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι προβληματιστήκαμε για την πορεία μας. Στη συνέχεια ακολουθώντας το κεντρικό μονοπάτι προς Κάψια ή Περθώρι, πραγματοποιήσαμε σύντομη παράκαμψη για την αναζήτηση ενός τριγωνομετρικού στα 1027 μέτρα υψόμετρο. ΔΕΝ προτείνεται η προσέγγιση σε αυτό λόγω πυκνής βλάστησης, αλλά εμείς με τη βοήθεια χαρτών και τύχης το εντοπίσαμε. Από εκεί κατηφορίσαμε γρήγορα προς το ρέμα Σκαφίδες, έπειτα προς την περιοχή Δράκου Λάκα και επιστρέψαμε στην αφετηρία μας το απόγευμα.

Η διαδρομή είχε μέτριο βαθμό δυσκολίας παρόλο το σχετικά μεγάλο μήκος της διαδρομής, διότι τα περισσότερα χιλιόμετρα πραγματοποιούνται σε μονοπάτια με ήπιες κλίσεις, η κόντρα ανάβαση για τον Αϊντίνη διαρκεί μόνο για 200 μέτρα υψομετρική, ενώ η απαιτητική κάθοδος από τα 1680m έως τα 1395m, δεν θα προβληματίσει έναν πεζοπόρο με εμπειρία σε πετρώδη/σαθρά πεδία... Σίγουρα η παράκαμψη στο τριγωνομετρικό (1027m) ΔΕΝ συνίσταται, αλλά εμείς το επιχειρήσαμε, διότι αφενός υπήρχε διαθέσιμος χρόνος και αφετέρου ήταν μία σύντομη δράση περιπέτειας σε ελεγχόμενο πεδίο με άμεση διαφυγή στο κεντρικό μονοπάτι...

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 4 στάδια. Πρώτο στάδιο η ανάβαση από το χωριό Κάψια έως το Διάσελο στα 1450m. Δεύτερο στάδιο η προώθηση προς την κορυφή Αϊντίνη και η κόντρα άνοδος σε αυτήν. Τρίτο στάδιο η διάσχιση της κορυφογραμμής, το πέρασμα από τη δευτερεύουσα κορυφή και η σταδιακή κατάβαση έως τα 1395m στο κεντρικό μονοπάτι προς Κάψια ή Περθώρι. Τέταρτο στάδιο η τελική επιστροφή προς το χωριό Κάψια με σύντομη παράκαμψη προς το κρυμμένο κυριολεκτικά τριγωνομετρικό στα 1027m...

Ο καιρός ήταν ανοιξιάτικος με θετικές θερμοκρασίες σε όλη τη διαδρομή μας (εκείνη την ημέρα στα 850hpa η θερμοκρασία έφτανε τους +8 βαθμούς!), νηνεμία στα χαμηλά υψόμετρα και 2-3 μποφώρ στο αλπικό τμήμα του βουνού. Μόνο στην κορυφογραμμή του Αϊντίνη ο δυτικός άνεμος έφτανε τα 5 μποφώρ και είχε ψύχρα. Δυστυχώς η απουσία χιονιού ήταν αποκαρδιώτική και ελάχιστες χιονούρες υπήρχαν σε όλο Μαίναλο... Η διαύγεια ήταν σχετικά καλή, ενώ ο ήλιος προσπαθούσε να εμφανιστεί όλη μέρα μέσα από τις αραίες νεφώσεις...

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η ήπια ανάβαση από δασωμένη ρεματιά έως το διάσελο Αϊντίνη/Μουρτζιά, η κίνησή μας πάνω στην κορυφογραμμή του Αϊντίνη, η αναζήτηση του μονοπατιού από τα 1680m έως τα 1395m και τέλος ο εντοπισμός ίσως του πιο "κρυμμένου" τριγωνομετρικού σημείου που έχω δει στα 1027 μέτρα υψόμετρο... Μία γνήσια στιγμή αναζήτησης και εξερεύνησης που φεύγει από τα πλαίσια της πεζοπορίας/ορειβασίας και ανήκει στην ενότητα της εσωτερικής αναζήτησης/ολοκλήρωσης μέσα στη φύση...

Στατιστικά από το gps:
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,3 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 6 ώρες και 25 λεπτά
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 2 ώρες

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ιδιωτικά.

Σύντομη σάρα και θέα προς Ασπροπούλια