Αναβρυτή - Μόνη Φανερωμένης - Παρόρι

Photo ofΑναβρυτή - Μόνη Φανερωμένης - Παρόρι Photo ofΑναβρυτή - Μόνη Φανερωμένης - Παρόρι Photo ofΑναβρυτή - Μόνη Φανερωμένης - Παρόρι

2064
October 21, 2023
October 2023

near Anavrití, Peloponnese (Greece)

Η πεζοπορία μας ξεκίνησε από το χωριό Αναβρυτή με κατεύθυνσης προς το Παρόρι. Στη αρχή ακολουθήσαμε την άσφαλτο και στη συνέχεια μπήκαμε στο μονοπάτι Ε4 προς τη Μονή Φανερωμένης. Εκεί συγκλίνουν τα σκέλη του Ε4 από Ταΰγέτη/Περγανταίικα και Αναβρυτή. Η Μονή, παλαιότερα Λακεδαίμονος, βρίσκεται κοντά στη κοινότητα Αναβρυτή και ακριβώς επί της πλησίον βουνοκορφής. Το καθολικό της Μονής αυτής είναι αφιερωμένο στο γενέσιο της Θεοτόκου και εορτάζει στις 8 Σεπτεμβρίου κατ΄ έτος. Επίσημα αποτελεί Μετόχι της Ιεράς Μονής των Αγίων Τεσσαράκοντα, στο οποίο προΐσταται εφημέριος
Από εκεί επιλέξαμε να συνεχίσουμε να ακολουθούμε το Ε4 προς Μυστρά. Ένας αγροτικός δρόμος με ελαφριά κλήση μέχρι τη εκκλησία Μεταμόρφωση του Σωτήρος όπου υπάρχει και πηγή με νερό. Από αυτό το σημείο εγκαταλείπουμε το Ε4 και παίρνουμε το μονοπάτι προς Παρόρι ένα μέρος του γίνεται πάνω στη υδρορροή που τροφοδοτεί το χωριό με νερό. Σύντομα φτάνουμε σε ένα στενό πέρασμα, ασφαλισμένο με συρματόσχοινα, και σκαλισμένο μέσα στο βράχο. Για κάποιους με πρόβλημα ακροφοβίας, ίσως εδώ δημιουργηθεί κάποιο θέμα. Μετά από αυτό το εντυπωσιακό πέρασμα κατηφορίζουμε προς τη διακλάδωση της Παναγία Λαγκαδιώτισσα, ένα εντυπωσιακό εκκλησάκι προστατευμένο μέσα σε μία σπηλιά.
Μετά την άφιξή μας στο Παρόρι, ξεκινάμε την ανάβασή μας προς Αναβρυτή, από την άλλη μεριά που οδηγεί στη Μονή Παναγίας Ζαγούνας είναι μία από τις πιο γνωστές και πιο εύκολα προσπελάσιμες σπήλαιοεκκλησιές του Ταϋγέτου. Η προσπέλαση της Μονής γίνεται από παρακλάδι του σημαδεμένου μονοπατιού, το οποίο ξαναενώνεται με το κύριο μονοπάτι λίγο ψηλότερα. Το μοναστικό συγκρότημα αποτελείται από το καθολικό και ένα διώροφο σύμπλεγμα κτιρίων, ενώ υπάρχει και μία μικρή δεξαμενή.
Συνεχίζουμε σε μικρά δρομάκια των ελαιώνων και περνώντας από το εκκλησάκι του Αγίου Δημητρίου επιστρέφουμε πίσω στη Μονή Φανερωμένης.