Ανάβατος - Παλιό Χωριό - Του Μαγιόρκου - Στενό Πηγάδι ρέμα.

Photo ofΑνάβατος - Παλιό Χωριό - Του Μαγιόρκου - Στενό Πηγάδι ρέμα. Photo ofΑνάβατος - Παλιό Χωριό - Του Μαγιόρκου - Στενό Πηγάδι ρέμα. Photo ofΑνάβατος - Παλιό Χωριό - Του Μαγιόρκου - Στενό Πηγάδι ρέμα.

June 11, 2023
June 2023

near Anávatos, North Aegean (Greece)

Με αφετηρία και επιστροφή στον Ανάβατο πανεύκολη διαδρομή τύπου "ρακέτας" με μια εξίσου εύκολη και πολύ ευχάριστη ανάβαση τμήματος του ρέματος «Στενό Πηγάδι» ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο δυνατό η κίνηση σε άσφαλτο κατά την επιστροφή.

Αρχικά ανηφορίζει το πανέμορφο διαβατό του υψώματος «Τούμπα» μέχρι την δαιδαλώδη διασταύρωση δασικών και αγροτικών δρόμων. Αμέσως μετά κατηφορίζει την πρόσφατη διάνοιξη/καθαρισμό μονοπατιού μέχρι το ρέμα «Στενό Πηγάδι». Στην συνέχεια ακολουθεί χωματόδρομο μέχρι το πηγάδι δίπλα στο ρέμα από όπου με διαβατό ανηφορίζει στο πλάτωμα με τον Ταξιάρχη της περιοχής «Παλιό Χωριό». Από τον Ταξιάρχη ακολουθεί και πάλι αγροτικό χωματό/τσιμεντόδρομο μέχρι την αρχή πρόσφατης διάνοιξης/καθαρισμό μονοπατιού που κινείται στην περιοχή «Του Μαγιόρκου» μέχρι να συναντήσει την ασφάλτινη οδό Αυγωνύμων - Αναβάτου την οποία ακολουθεί μέχρι το γεφύρι του ρέματος. Στο σημείο αυτό η διαδρομή ακολουθεί το ρέμα «Στενό Πηγάδι» ανηφορίζοντας με πολύ ήπια κλίση μέχρι να συναντήσει και πάλι το σημείο που καταλήγει η πρόσφατη διάνοιξη/καθαρισμός μονοπατιού κλείνοντας έτσι τον "κύκλο".

Σημειώσεις:

► Οι διανοίξεις, οι καθαρισμοί και οι μικρές επισκευαστικές/κατασκευαστικές παρεμβάσεις που συναντάμε έγιναν στο πλαίσιο του έργου της Ενιαίας Πεζοπορικής Διαδρομής της Περιφερειακής Ενότητας Χίου.
► Η περιοχή «Παλιό Χωριό» με το ξωκλήσι του Ταξιάρχη και τα πάρα πολλά τριγύρω χωράφια σε αναβαθμίδες υποδηλώνουν την ύπαρξη οικισμού πριν την δημιουργία του καστροχωριού στα δύσκολα χρόνια της πειρατείας.
► Η περιοχή «Του Μαγιόρκου» με καλλιεργήσιμα χωράφια σε αναβαθμίδες ίσως υποδηλώνει το όνομα κάποιου φεουδάρχη/γαιοκτήμονα με όνομα «Μαγιόρκο» που μπορεί να φτάνει μέχρι τα χρόνια της Γενουατοκρατίας ίσως και παλιότερα κατά το «Του Μάρκου», «Του Μαύρου», «Του Αγγέλλου» κ.α.
► Πάρα πολύ εύκολα και ασφαλή ανεβάσματα με απλές σύντομες αναρριχητικές κινήσεις συναντάμε στο ρέμα «Στενό Πηγάδι» το οποίο φαίνεται να οφείλει το όνομά του σε ένα συγκεκριμένο σημείο που είναι πραγματικά πολύ στενό και έχει την μορφολογία μικροσκοπικού φαραγγιού, όχι πολύ μακριά από την περιοχή με το πηγάδι δίπλα στο ρέμα. Άρα από το Στενό ρέμα με πηγάδι ίσως καταλήξαμε στο «Στενό Πηγάδι» ρέμα.
► Η διαδρομή στο μεγαλύτερο μέρος της είναι υπό την σκιά πεύκων.
► Πανοραμική θέα προς όλο τον Ανάβατο δλδ το Καστροχώρι, το Μεσοχώρι και το Νεώτερο από αρκετά σημεία της διαδρομής.
► Το πραγματικό συνολικό μήκος της διαδρομής είναι 6.26 χλμ. από τα οποία υποχρεωτικά: Α. τα 0.53 χλμ. σε άσφαλτο και Β. τα 0.78 χλμ. σε τσιμεντό/χωματόδρομο.

Διασταύρωση με χωματόδρομο.

Η διασταύρωση χωματόδρομου με την πρόσφατη διάνοιξη/καθαρισμό μονοπατιού από την περιοχή του υψώματος «Τούμπα» προς την περιοχή του «Παλιού Χωριού» με τον Ταξιάρχη.

Διασταύρωση με διαβατό.

Διασταύρωση χωματόδρομου με διαβατό που οδηγεί στο πλάτωμα με τον Ταξιάρχη του «Παλιού Χωριού».

Ταξιάρχης στο «Παλιό Χωριό».

Το λιθόκτιστο ξωκλήσι του Ταξιάρχη στην περιοχή «Παλιό Χωριό» τοπωνύμιο που υποδηλώνει ύπαρξη οικισμού πριν την κατασκευή του καστροχωριού του Αναβάτου στα χρόνια της πειρατείας.

Διασταύρωση με χωματόδρομο.

Η διασταύρωση χωματόδρομου με το μονοπάτι που ανηφορίζει προς την περιοχή «Του Μαγιόρκου».

Λιθόκτιστο διπλό καλύβι.

Ερείπια δίχωρου λιθόκτιστου καλυβιού στην περιοχή «Του Μαγιόρκου».

Διασταύρωση με άσφαλτο.

Η διασταύρωση του ασφάλτινου δρόμου Αυγωνύμων - Αναβάτου με το μονοπάτι που πρόσφατα διανοίχτηκε/καθαρίστηκε.

Παμπάλαιο χωράφι.

Παμπάλαιο χωράφι με ξερολίθινο τοιχίο δίπλα στο ρέμα «Στενό Πηγάδι».

Παλιό φρεάτιο.

Παλιό τσιμεντένιο φρεάτιο δίπλα στο ρέμα και υπολείμματα αγωγού του έργου υδροδότησης του Αναβάτου από την πηγή του «Κάκαρη».

• Photo of Toulap
    Toulap Jun 13, 2023

Πλήρως κατατοπιστική η περιγραφή της διαδρομής!! :)

• Photo of briskoulas
    briskoulas Dec 26, 2023

Ωραία διαδρομή, ευδιάκριτα σηματοδοτημένη και το πέρασμα από το ρέμα κάνει την επιστροφή ξεχωριστή?