ANABASİS YOLU YÜRÜYÜŞÜ; Kusal Yayla - Maçka

Photo ofANABASİS YOLU YÜRÜYÜŞÜ; Kusal Yayla - Maçka Photo ofANABASİS YOLU YÜRÜYÜŞÜ; Kusal Yayla - Maçka Photo ofANABASİS YOLU YÜRÜYÜŞÜ; Kusal Yayla - Maçka

September 7, 2019
September 2019

near Altındere, Trabzon (Türkiye)

27.08.2019
Dilaver Tesisleri - Kusal Yaylası
1.Yürüyüş Günü - 17,5 km

Dün akşamki yoğun sis kaybolmuş, zaman zaman güneşi bile görebiliyoruz.

Genellikle toprak yayla yollarından yürüyoruz. Geniş eğimli düzlükler halinde uzanan yayla çimeninde yürürken botlarımız ve tozluklarımız tamamen ıslanıyor.

Sazlık Yaylasını ve Selboğazı Yaylasını geçtik. Tırmanışa başladık. 1474 m kotuna kadar yükseldik.
Ve hedefimiz olan THEKES TEPESİ 'ne ulaştık.
Yunanlı Onbinleri anmak için "THALASSA, THALASSA" (deniz, deniz) diye bağırdık. Sesimiz yoğun bir sis bulutunun içinde yankılandı ve kayboldu.

KSENOPHON, ANABASİS isimli kitabında Yunanlı Onbinlerin bu bölgedeki ilerleyişi hakkında şunları yazmaktadır:

".....Yunanlılar bir müddet sonra Gymnias (Bayburt) adlı zengin bir şehire ulaştılar. Şehir Valisi onlara yol göstermesi için bir kılavuz gönderdi. Kılavuz onları beş günde denizi görebilecekleri bir yere götürmeğe söz verdi.
............
Beşinci günde THEKES adlı dağa vardılar.
İlk askerler doruğa varır varmaz büyük bir çığlık yükseldi.
Ksenophon ile artçılar bunu işitince cephenin de saldırıya uğradığını sandılar., çünkü kendilerini, yakmış oldukları bölgenin halkı izliyordu. Hatta artçılar bir pusuda bunlardan birkaçını öldürmüş ve tutsak almışlar, yirmi kadar işlenmemiş öküz derisiyle kaplı kalkan ele geçirmişlerdi.
Askerler ilerledikçe gürültü yaklaşıp büyüdüğünden ve ilerleyenler hala bağırmakta olan öbürlerine yetiştikce onlara katıldığı için asker sayısıyla birlikte gürültü de arttığından, Ksenephon olağanüstü bir şey olduğunu sandı.
Atına bindi, Lykos ile süvarileri yanına alıp yardım etmek için koştu; ama çok geçmeden askerlerin,
"THALASSA, THALASSA " diye haykırdıklarını duydu.
......
Tüm askerler doruğa varınca, komutanlar ve yüzbaşılar da gözleri yaşararak birbirlerini kucakladılar. "

THEKES tepesinde şimdi bir GSM VERİCİSİ Karadenize doğru bakmaktadır.

KurtTrek ekibi olarak ben, Metin Uluışık ve Özbek Özbek yürüyüşümüze devam ettik. İskobel Yaylasını geçerek Kofrakol Yaylasına ulaştık. Yoğun sis hala devam ediyor. Sümela Manastırını seyredebileceğimiz noktanın yanına bile yaklaşamadık sis yüzünden.

Kofrakol Yaylasında hiç kimse yok. İlerlemeye devam ederek Kusal Yaylasına ulaştık.
Meşhur Kusal Yaylası Bakkalı Murat Saraç bey bizleri bütün neşesi ve sıcak dostluğu ile karşıladı. Caminin yanındaki lojmanı bize açtı. Sobamızı yaktı. Bu yoğun sis içinde çadır kurmaktan yine kurtulduk.
Bakkal Murat Saraç kardeşimizin hakkını asla ödeyemeyiz. Yurdumun güzel insanları, sizleri seviyorum.

28.08.2019
Kusal Yaylası - Maçka
2.gün : 17,0 km.
Toplam yürüyüş: 34,5 km.

Kusal Yaylası Bakkalı Murat Emmi 'nin kahvaltısını müteakiben yola çıktık. Kısa süre sonra toprak yoldan çıkıp patikalara girdik. Bu bölgede kısa boylu yayla çimenleri yerlerini uzun boylu eğrelti otlarına bıraktılar. Zaman zaman da kalem gibi çam ağaçlarının oluşturduğu orman patikalarını takip ederek, biraz zorlanarak Livera Kamping'e ulaştık.

Bu parkur çoğu yerde sis altında idi. Ayı nüfusunun çok olduğunu bildiğimiz bu bölgede özellikle görüş mesafesinin az olduğu yerlerde yol arkadaşım Metin Uluışık ve ben ağzımızdaki hakem düdüklerimizi sık sık örtülerek varlığımızı ayılara bildirmeye çalıştık.
Bizlerden birkaç saat önce aynı patikayı kullanmış olan ayının ayak izlerini yol arkadaşım Özbek Özbek gösterince hemen fotoğrafını çektim.

Livera Kamping'de dinlendik. Yörenin meşhur Kazkaldıran Kuymağından bolca yedik.

Bizim amacımız eskiden kullanılan patikaları takip ederek Maçka 'ya ulaşmaktır. Fakat bu bölgeye karayolu ulaşımı sağlandıktan sonra bu patikalar yıllardır kullanılmadığı için tamamen bitki örtüsü içinde kaybolmak üzereler. Çoğu yerde batonlarımızla yolu açmaya çalıştık. Çok yorulduk. Ama herşeye değer.

ANABASİS YOLU ile ilgilenen bölgenin yöneticileri, bu patikaları kullanılabilir hâle getirmelidirler.
Bizim iz kayıtlarımız günceldir ve değerlendirilmelidir.

Maçka 'da Vazelon Pansiyon bu gece evimiz olacak.

GPS iz kayıtları için
adresinden "metin kurt" adı ile arama yapabilirsiniz.

Doğada Kalalım Sağlıklı Olalım.