Ανάβαση στου Φράγκου Αλώνι, Όλυμπος, Greece

Photo ofΑνάβαση στου Φράγκου Αλώνι, Όλυμπος, Greece Photo ofΑνάβαση στου Φράγκου Αλώνι, Όλυμπος, Greece Photo ofΑνάβαση στου Φράγκου Αλώνι, Όλυμπος, Greece

September 25, 2012
September 2012

near Karyá, Thessaly (Greece)

ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟΝ ΟΛΥΜΠΟ
ΚΟΡΥΦΗ ΦΡΑΓΚΟΥ ΑΛΩΝΙ

Για να προσεγγίσουμε το σημείο έναρξης, ακολουθούμε το δρόμο:
Λάρισα - Ελασσόνα - Καλλιθέα - Ολυμπιάδα - Σπαρμός – Κρυόβρυση - Συκαμινιά -Καρυά. Εναλλακτικά, μπορείτε να προσεγγίσετε το χωριό από τον δρόμο Λεπτοκαρυάς για Ελασσόνα. Στην είσοδο του χωριού Καρυά, στρίβουμε αριστερά (όσοι έρχονται από Λεπτοκαρυά, στο τέλος του χωριού δεξιά), στην αρχή τσιμεντόδρομος και μετά χωματόδρομος. Ο δρόμος φαίνεται ψηλά από το χωριό, είναι αυτός που μας βγάζει για το ξεκίνημα της ανάβασης.
Για να ανεβείτε στο σημείο έναρξης, Ofral_enarxi(1800μ), απαιτείται 4Χ4. Από το χωματόδρομο, ψηλά από το χωριό καλής βατότητας, θα επιλέξει την 4η αριστερή διασταύρωση, ξεκινώντας από το χωριό, με πορεία βορειανατολική . Ο δρόμος αυτός ανεβαίνει, αφήνοντας την δεξιά διασταύρωση, θα συνεχίσει προς τα ψηλά με κατεύθυνση βόρια και είναι μέτριας βατότητας. Φτάσαμε μέχρι μια στροφή όπου είχε σχετική άπλα, για γυρίσει το αμάξι και γελαδοκοπριές.
Από εκεί ξεκινά η ανάβαση στις 24-6-2012, η οποία είναι 4,1 χλμ και με υψομετρική διαφορά 900 μ (1800-2680) και η ωριαία διάρκεια 3,5 ώρες. Τραβερσάρεται την δεξιά ράχη, όπως βλέπουμε το ρέμα, προς τα πάνω κατεύθυνση βόρια, η οποία σε βγάζει στα 2300μ, σημείο OFral_Dragasia. Από εκεί πιάνουμε την κορυφογραμμή και με κατεύθυνση δυτική, περίπου στο ύψος που ξεκινάει το ρέμα (το οποίο καταλήγει στο σημείο έναρξης) συνεχίζεται λίγο αριστερά και κατεύθυνση βόρια για να βγείτε στο σημείο OFral_raxi (2400μ), με δεξιά σας ρέμα το οποίο έρχεται ανάμεσα από τις κορυφές Φ. Αλώνι και Καλόγερος με κατεύθυνση βόρια . Λίγο πιο πάνω διασχίζεται το ρέμα και περνάτε στους πρόποδες της κορυφής και με κατεύθυνση δυτική φτάνετε στο υψομετρικό της κορυφής OFral_korifi (2680μ).
Η κατάβαση 3,5 χλμ, έγινε από την νότια πλευρά της κορυφής, με κατεύθυνση νότια – νοτιανατολικά και σε 2 ώρες βρίσκεστε στην αρχή της διαδρομής. Συναντάτε δεξαμενή νερού OFral_Dexame στα 2320μ. με ανατολική και στη συνέχεια νοτιοανατολική κατεύθυνση κατεβαίνετε την ράχη ανάμεσα στα 2 ρέματα.

24-ION-12 12:59:58

apsogo

• Photo of dimoschris
    dimoschris Jan 8, 2013

Ευχαριστώ πολύ.. την έκανες την διαδρομή?

• Photo of 1986
    1986 Jan 8, 2013

Δυστυχώς την συγκεκριμένη πλευρά του βουνού την έχω αφήσει ανεξερεύνητη... Είναι στα προσεχώς!