Ανάβαση στο Χαλασμένο από το δάσος της Βασιλικής

Very difficult
June 5, 2021
June 2021

near Koumoustá, Peloponnese (Greece)

Απαιτητική μεν απολαυστική δε διαδρομή.
Η πρόσβαση γίνεται από το δάσος της Βασιλικής νότια της κορυφής. Για να φτάσουμε εκεί από τη πλευρα Καρδαμύλης ακολουθούμε τη καταπληκτική διαδρομή μέσω Πραστείου, Εξωχώριου που στα τελευταία 20 χιλιόμετρα αποτελεί έναν από συγκλονιστικότερους ορεινούς χωματόδρομους της χώρας. Η αφετηρία του μονοπατιού είναι το καταφύγιο έκτακτης ανάγκης του ΕΟΣ Καλαμάτας στη καρδιά του δάσους στα 1.500 μέτρα υψόμετρο. Αρχικά η κίνηση γίνεται σε δάσος Κεφαλληνιακής ελάτης και Μάυρης πεύκης σε ελαφρώς ανηφορικό μονοπάτι. Μετά από 1,8 χλμ αρχίζει η αλπική ζώνη και η κλίση μεγαλώνει. Σύντομα ξεπροβάλει η πηγή στη θέση Μουσγιά στα 1.800 μέτρα και μετά από λίγο κατόπιν συνεχούς ανηφορικής πορείας γίνεται άφιξη στο ομώνυμο διάσελο στα 1,910 από όπου και η πρώτη οπτική επαφή με το Χαλασμένο στα αριστερά αλλά και τη κορυφογραμμή που καταλήγει στον Προφήτη Ηλία στα δεξιά.
Από το σημείο αυτό αρχίζει κατάβαση μέχρι τα 1.610 υψόμετρο (συνεχίζεται)

Γεια σου Βασίλη.
    Το καταφύγιο έκτακτης ανάγκης είναι πάντα ανοιχτό;.Σκέφτομαι να ανέβω χαλασμένο πατώντας στη διαδρομή σου αλλά επειδή θα αναχωρρησω από Αθήνα σκέφτηκα να μείνω εκεί το βράδυ με τον σκύλο μου κ την επόμενη μέρα το πρωί να ξεκινήσω νωρίς .
    Τι λες;
    Ενδείκνυται;

Γεια χαρά.
    Πληροφορίες για το καταφύγιο θα πάρεις από τον ορειβατικό Καλαμάτας. Εμείς πήγαμε αυθημερόν από Καλαμάτα ( ξεκινήσαμε χαράματα και γυρίσαμε βράδυ) οπότε δε χρησιμοποιήσαμε το καταφύγιο.
    Καλό θα είναι να μη πας μόνος σου (ακόμα κι αν έχεις σκύλο) γιατί και η προσέγγιση είναι ζόρικη καθώς πρόκειται για οδήγηση πάνω από μία ώρα

vasilis vlahos Apr 6, 2023

Θα έχω και παρέα .Ο δρόμος μέχρι το καταφύγιο είναι νορμάλ ; Φτάνει συμβατό αυτοκίνητο μέχρι το καταφύγιο ανάγκης; Έχω TOYOTA COROLA

Bill Krotalias Apr 6, 2023

σε χωματόδρομο αλλά και η πορεία είναι μέγαλη σε ανάπτυγμα με σοβαρή υψομετρική διαφορά και λίγο σκαρφάλωμα στο τέλος. Πιθανότατα δε, να μη συναντήσεις άλλο άνθρωπο σε ακτίνα πολλών χιλιομέτρων καθώς η περιοχή είναι εξαιρετικά απομονωμένη.

vasilis vlahos Apr 6, 2023

Οκ Μπιλακι....ότι χρειαστώ θα σου στείλω μυν
    Ευχαριστώ πολύ εκ των προτέρων
    Καλό βραδυ

Bill Krotalias Apr 6, 2023

Έχω πάει καμία δεκαριά φορές σε διάστημα 20 ετών. Μια φορά πήγαμε με seat Ibiza αλλά ήταν Ιούλιος. Τις υπόλοιπες με αγροτικό ή 4x4. Aν πας τώρα σύντομα θα έχει νεροφαγωματα και πιθανόν να έχει χιόνι στις κορυφές. Επίσης όταν πήγαμε εμείς ( αρχές Ιουνίου 2021) είχε πάρα πολλές οχιές στο μονοπάτι.

Πιθανη ανάβαση το 3ημερο της πρωτομαγιας

Bill Krotalias Apr 6, 2023

Δε τα γράφω για να σε αποθαρρύνω, απλά θέλει λίγο προσοχή γιατί η πλευρά αυτή του βουνού είναι συνήθως απόμερη και απαιτεί μια στοιχειώδη οργάνωση