Ανάβαση Μικρής Ζήρειας

June 6, 2022
June 2022

near Kefalárion, Peloponnese (Greece)

Πεζοπορική ανάβαση σε 4 κορυφές της Μικρής Ζήρειας:
**Ντουσιά: 2086m
**Χιόνι Ι: 2115m
**Χιόνι ΙΙ: 2110m
**Ανώνυμη: 1791m (υπάρχει τριγωνομετρικό)

Στατιστικά από το gps της ανάβασης στη Μικρή Ζήρεια με αφετηρία το Κεφαλάρι Κορινθίας (820m), πέρασμα από το Πηγάδι Μούτσιου (1150m), την περιοχή Κοτρώνι (1400m) και βγαίνοντας σε όμορφη ράχη (1600m) ακολουθήσαμε κάθετη ανάβαση προς το διάσελο ανάμεσα από τις κορυφές Ντουσιά και Χιόνι. Στη συνέχεια ανεβήκαμε στην κορυφή Ντουσιά (2086m), κατηφορίσαμε στο διάσελο ανάμεσα στις προαναφερθείσες δύο κορυφές, ανηφορίσαμε στις δίδυμες κορυφές Χιόνι Ι (2115m) και Χιόνι ΙΙ (2110m) και επιστρέψαμε στο ίδιο διάσελο τραβερσάροντας από τα δυτικά τις δίδυμες κορυφές Χιόνι. Έπειτα ακολουθήσαμε σχεδόν την ίδια πορεία με την ανάβαση, αλλά σταθήκαμε για λίγο σε Ανώνυμη κορυφή με τριγωνομετρικό μάλιστα και υψόμετρο 1791 μέτρα. Από εκεί κατηφορίσαμε από το ίδιο ίχνος έως το Πηγάδι Μούτσιου και όταν βγήκαμε στο δρόμο πάνω από το χωριό Κεφαλάρι στρίψαμε αριστερά για να ακολουθήσουμε το μονοπάτι που οδηγεί στον ξενώνα της ΕΟΦ.

Η διαδρομή μας είχε μέτριο βαθμό δυσκολίας, διότι η αθροιστική υψομετρική ξεπέρασε τα 1500 μέτρα και το μήκος της διαδρομής σχεδόν έφτασε τα 19 χιλιόμετρα. Επίσης μετά τα 1400 υψόμετρο η διαδρομή γίνεται σταδιακά αρκετά ανηφορική και χρειάζεται υπομονή και σταθερό ρυθμό.

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 7 στάδια. Το πρώτο στάδιο η εύκολη ανάβαση από το Κεφαλάρι (820m) έως το Πηγάδι Μούτσιου (1150m). Δεύτερο στάδιο η σταδιακά αυξανόμενη σε κλίση ανηφορική πορεία έως την όμορφη ράχη στα 1600 μέτρα υψόμετρο. Τρίτο στάδιο η άνοδος έως το διάσελο ανάμεσα στις δύο κορυφές Ντουσιά (2086m) και Χιόνι (2115m). Τέταρτο στάδιο η τελική προώθηση έως την κορυφή Ντουσιά, η επιστροφή στο διάσελο και η ανάβαση έως τις δίδυμες κορυφές Χιόνι Ι (21115m) και Χιόνι ΙΙ (2110m). Πέμπτο στάδιο η σταδιακή κατάβαση από την κορυφογραμμή της Μικρής Ζήρειας και η στάση σε τριγωνομετρικό στα 1791 μέτρα υψόμετρο. Έκτο στάδιο η συνέχεια της κατάβασης έως το Πηγάδι Μούτσιου (1150m). Έβδομο και τελευταίο στάδιο η επιιστροφή στην αφετηρία μας, στο χωριό Κεφαλάρι, από διαφορετικό μονοπάτι που μας οδήγησε στον ξενώνα της ΕΟΦ.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ ικανοποιητικές για πεζοπορία Ιούνιο μήνα, με το βοριά να έχει ένταση 2-3 μποφώρ στα χαμηλά υψόμετρα, αλλά η έντασή του έφτανε τα 5-6 μποφώρ στην κορυφογραμμή της Μικρής Ζήρειας. Ζέστη συναντήσαμε κάτω από τα 1300 υψόμετρο, μόνο στο κατέβασμα προς το Κεφαλάρι το απόγευμα, ενώ πάνω από τα 1800 υψόμετρο είχε πολλή δροσιά ή και ψύχρα... Στην ευχάριστη θερμοκρασία έπαιξαν ρόλο οι αραιές νεφώσεις που εμφανίστηκαν μέσα στην ημέρα, οι οποίες βοήθησαν στον περιορισμό της ισχυρής ηλιακής ακτινοβολίας του Ιουνίου.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η παρέα ενός θηλυκού ποιμενικού σε όλη τη διαδρομή μας, η ένταση του βοριά στην κορυφογραμμή της Μικρής Ζηρείας, ο οποίος μας μετέφερε μία εποχή πίσω χρονικά, δηλαδή στην Άνοιξη και η γοητευτική μακρά κορυφογραμμή της Μικρής Ζήρειας, όπου υπάρχουν 6 (τουλάχιστον) κορυφές: Στέκος (1780m), Ντουσιά (2086m), οι δίδυμες Χιόνι Ι (2115m) και Χιόνι ΙΙ (2110m), Ανώνυμη (2083m) και Τσούμα (2021m).

Στατιστικά από το gps:
Υψόμετρο αφετηρίας 820m,
Μέγιστο υψόμετρο διαδρομής 2115m,
Υψόμετρική διαφορά αφετηρίας - μεγίστου διαδρομής 1295m,
Συνολική υψομετρική διαφορά ανάβασης (Total Ascent) 1546 μέτρα,
Συνολική υψομετρική διαφορά κατάβασης (Total Descent) 1551 μέτρα,
Συνολική πεζοπορία (Trip Odometer) 18,8 χλμ

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ιδιωτικά.