Ανάβαση Μαδερό Χελμού

January 7, 2023
January 2023

near Ierá Moní Agíou Georgíou Feneoú, Peloponnese (Greece)

Πεζοπορική ανάβαση στην κορυφή Μαδερό του Χελμού με αφετηρία τη Λίμνη Δόξα (890m), ακολουθήσαμε το κλασικό μονοπάτι προς το Διάσελο του Κυνηγού έως τη θέση Τουρκόβρυση (1215m), στρίψαμε δεξιά στο μονοπάτι προς τη θέση Γκιώνα, φτάσαμε στα 1320m στα δυτικά της θέσης Γκιώνας όπου υπάρχει στάνη και ένα λευκό μνημείο 2 μέτρων, ανηφορίσαμε το μονοπάτι προς τη θέση Μποτισιόνα (1500m) και συνεχίσαμε την ανάβαση έως το διάσελο με την ονομασία Μαλεβούνι (1880m) ανάμεσα στην κορυφή Μαδερό και Νησί του Χελμού. Η τελική προώθηση έως την κορυφή στα 2130m πραγματοποιήθηκε από ομαλή ανηφορική πλαγιά. Στη συνέχεια επιστρέψαμε από το ίδιο ίχνος έως τη στάνη και το λευκό μνημείο στα 1320m και κατηφορίσαμε από διαφορετική διαδρομή μέσα από τη θέση Γκιώνα μπαίνοντας και βγαίνοντας διαδοχικά από το μακροσκελή δασικό δρόμο έως την αφετηρία μας.

Η διαδρομή είχε μέτριο προς υψηλό βαθμό δυσκολίας επειδή η αθροιστική ανάβαση ξεπέρασε τα 1300 μέτρα, τα συνολικά χιλιόμετρα ήταν σχεδόν 17 και το πεδίο από τα 1600m έως τα 1750m θέλει κάποια επαγρύπνηση λόγω της σάρας. Η συγκεκριμένη ανάβαση με χιόνι είναι σίγουρα δύσκολη, αλλά και η ομίχλη ενδεχομένως να προβληματίσει έναν έμπειρο πεζοπόρο, καθώς το ίχνος του μονοπατιού είναι δυσδιάκριτο. Ακόμη η κορυφή Μαδερό, μυτερή και εκτεθειμένη στις καιρικές συνθήκες χρήζει μέγιστης προσοχής όταν το βουνό δεν έχει κέφια...

Η διαδρομή είχε 5 στάδια. Πρώτο στάδιο η εύκολη διαδρομή από τη Λίμνη Δόξα (890m) έως τη θέση Τουρκόβρυση (1215m), από καλογραμμένο και με ήπιες ανηφόρες μονοπάτι. Δεύτερο στάδιο η διαδρομή από εκείνο το σημείο έως τη στάνη και το λευκό μνημείο στα 1320m, στη θέση Γκιώνα. Τρίτο στάδιο η πιο απαιτητική διαδρομή έως την κορυφή Μαδερό 2130m, από δυσδιάκριτο μονοπάτι χωρίς σήμανση (υπάρχουν κάποιες κορδέλες), το οποίο μάλιστα στα νότια της θέσης Μποτισιόνα (1500m), είναι κλειστό από τη βλάστηση και απαιτείται παράκαμψη από τη νότια πλευρά της περιοχής. Τέταρτο στάδιο η κατάβαση από το ίδιο ίχνος μόνο έως τη στάνη στα 1320m. Πέμπτο στάδιο η τελική κατάβαση από διαφορετική διαδρομή διασχίζοντας τη θέση Γκιώνα έως τη Λίμνη Δόξα.

Ο καιρός ήταν πολύ καλός με καθαρό ουρανό, αρκετά καλή διαύγεια και παγωνιά νωρίς το πρωί στη Λίμνη Δόξα και έπειτα από τα 1700 μέτρα υψόμετρο. Ο δυτικός άνεμος ήταν λίγο ζωηρός με ριπές έως 3 μποφώρ πάνω από τα 1400m. Κάποια χάμηλη νέφωση που εμφανίστηκε πρόσκαιρα το μεσημέρι δεν μας προβλημάτισε και μεταμόρφωσε το τοπίο στα 1900m για μερικές ακόμη φωτογραφίες. Χιόνι δεν υπήρχε πουθενά, καθώς έως τις 5 Ιανουαρίου η ατελείωτη καλοκαιρία συνεχίζεται σε όλη την Ελλάδα...

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η εμπειρία της κυκλικής διαδρομής κάτω από τους ορεινούς όγκους Ντουρντουβάνας, Νησί και Μαδερό, η ομίχλη που παρέμεινε έως το μεσημέρι στο οροπέδιο του Φενεού, ο όγκος των κορυφών Νησί και Μαδερού πλησιάζοντας το διάσελο Μαλεβούνι (1880m), η καταπληκτική θέα από την κορυφή του Μαδερού (2130m). Η ανάβαση στο Μαδερό του Χελμού από τη Λίμνη Δόξα είναι από τις πιο ενδιαφέρουσες διαδρομές στο νομό Κορινθίας.

Στατιστικά από το gps:
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,3 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 6 ώρες και 2 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 1 ώρα και 51 λεπτά

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ιδιωτικά.