Photo ofΞεροβούνι Ευβοίας (Στενή, Καΐρη, Στουρνάρια, Ανώνυμη κορυφή 1412m, Στουρνάρια, Κερασόρεμα, Στενή) Photo ofΞεροβούνι Ευβοίας (Στενή, Καΐρη, Στουρνάρια, Ανώνυμη κορυφή 1412m, Στουρνάρια, Κερασόρεμα, Στενή) Photo ofΞεροβούνι Ευβοίας (Στενή, Καΐρη, Στουρνάρια, Ανώνυμη κορυφή 1412m, Στουρνάρια, Κερασόρεμα, Στενή)

June 20, 2022
June 2022

near Stení Dhírfios, Central Greece (Greece)

Πεζοπορική ανάβαση στο Ξεροβούνι Ευβοίας με αφετηρία το γήπεδο της Στενής (500m), ανηφορίσαμε από την περιοχή Καΐρη και στη Θέση Στουρνάρια στρίψαμε δεξιά για να βρούμε το μονοπάτι που οδηγεί προς τη ράχη. Με χρήση gps (λόγω πυκνής ομίχλης) οδηγηθήκαμε προς το μονοπάτι της κύριας ανάβασης του Ξεροβουνίου (1150m). Συνεχίσαμε πάντα μέσα σε πυκνή ομίχλη έως την ορθοπλαγιά του Ξεροβουνίου και ανεβήκαμε από το λούκι στην κορυφή με υψόμετρο 1412 μέτρα, όπου υπάρχει και τριγωνομετρικό σημείο. Η επιστροφή έγινε από τα ίδια έως τη ράχη και στη συνέχεια κατηφορίσαμε από άλλο μονοπάτι, μέσα από το πανέμορφο Κερασόρεμα για να συναντήσουμε στα 650 υψόμετρο το ίχνος της ανάβασής μας, το οποίο μας οδήγησε στην αφετηρία μας.

Η διαδρομή μας είχε μέτριο προς υψηλό βαθμό δυσκολίας, διότι η ανάβαση στην κορυφή με υψόμετρο 1412m πραγματοποιείται από λούκι στο οποίο απαιτείται ο βηματισμός να είναι σταθερός και ακόμη περισσότερο κατά την κατάβαση. Ειδικότερα λόγω της πυκνής ομίχλης τα βράχια γλιστρούσαν και παράλληλα ο προσανατολισμός ήταν δύσκολος. Εάν δεν είχαμε πάει ποτέ ξανά στο βουνό αυτό, θα ήταν αρκετά δύσκολο να ανεβούμε με αυτές τις καιρικές συνθήκες.

Συνοπτικά η διαδρομή είχε 4 στάδια. Το πρώτο στάδιο η ευχάριστη και εύκολη ανάβαση έως την περιοχή Στουρνάρια, ωστόσο το μονοπάτι σε κάποια λίγα σημεία είναι αρκετά ανηφορικό. Δεύτερο στάδιο η διαδρομή στην ομιχλώδη ράχη έως το μονοπάτι που ξεκινά η σάρα (1150m) και οδηγεί προς την ορθοπλαγιά και το λούκι για την κορυφή. Τρίτο στάδιο και πιο απαιτητικό, η ανάβαση στην κορυφή 1412m μέσα από το λούκι και η επιστροφή έως τη θέση Στουρνάρια. Τέταρτο στάδιο η επιστροφή στη Στενή Ευβοίας από το μαγευτικό Κερασόρεμα.

Οι καιρικές συνθήκες ήταν φθινοπωρινές (μολονότι 18 Ιουνίου) με αρκετή δροσιά στα χαμηλά υψόμετρα, έντονη ψύχρα πάνω από τα 1000 μέτρα υψόμετρο, πυκνή ομίχλη και ισχυρό βοριά όπου οι ριπές έφταναν σίγουρα τα 7 μποφώρ. Χλιαρή ζέστη νιώσαμε μόνο αργά το μεσημέρι πριν φτάσουμε ξανά στο χωριό.

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής η εμπειρία της πεζοπορίας στο Αισθητικό Δάσος της Στενής, η ανάβαση στην απαιτητική κορυφή του Ξεροβουνίου (1412m) με πυκνή ομίχλη και ισχυρό βοριά και η κατάβαση από το παραμυθένιο Κερασόρεμα.

Στατιστικά από το gps:
Υψόμετρο αφετηρίας 500m,
Μέγιστο υψόμετρο διαδρομής 1412m,
Υψόμετρική διαφορά αφετηρίας - μεγίστου διαδρομής 912m,
Συνολική υψομετρική διαφορά ανάβασης (Total Ascent) 1195 μέτρα,
Συνολική υψομετρική διαφορά κατάβασης (Total Descent) 1248 μέτρα,
Συνολική πεζοπορία (Trip Odometer) 15,3 χλμ,
Συνολικός χρόνος παραμονής στο βουνό (Total Time) 6 ώρες και 37 λεπτά
(Από τα 1000 μέτρα υψόμετρο και έως την κορυφή υπήρξαν καθυστερήσεις για τη σωστή κατεύθυνση λόγω της πυκνής ομίχλης).

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ιδιωτικά.