Ανάβαση Κορφούλες Παρνασσού

January 7, 2023
January 2023

near Amfíkleia, Central Greece (Greece)

Πεζοπορική ανάβαση στην κορυφή Κορφούλες του Παρνασσσού (1764m), με αφετήρια την Αμφίκλεια (430m), περάσαμε μέσα από τη χαράδρα Κεραμιδιού, στρίψαμε αριστερά προς τη σάρα στα 860m και ακολουθώντας την ελλιπή σήμανση του μονοπατιού 22 μέσα από το ελατόδασος φτάσαμε στη θέση Κεδρόλακκες (1500m), έπειτα στη θέση Σπανάκι (1600m) και ανεβήκαμε έως το τριγωνομετρικό σημείο του στόχου μας. Στη συνέχεια επιστρέψαμε σχεδόν από το ίδιο ίχνος ανάβασης με μικρές διαφοροποιήσεις, ενώ ο χρόνος μας επέτρεψε να επισκεφτούμε το ασκηταριό της Αγίας Ιερουσαλήμ (900m). Η τελική κατάβαση στην Αμφίκλεια πραγματοποιήθηκε με το τελευταίο φως της ημέρας.

Η διαδρομή είχε μέτριο προς υψηλό βαθμό δυσκολίας διότι η συνολική υψομετρική ξεπέρασε τα 1400 μέτρα, η απόσταση τα 18 χιλιόμετρα, το πεδίο σε ορισμένα σημεία ήταν αρκετά ανηφορικό, ενώ πάνω από τα 860 μέτρα υψόμετρο (σημείο που στρίβουμε αριστερά στη σάρα), η σήμανση είναι ανεπαρκής και είναι μάλλον εύκολο να αποπροσανατολιστεί ο πεζοπόρος. Παρόλα αυτά η συγκεκριμένη διαδρομή δεν έχει τεχνικές δυσκολίες και παρουσιάζει ενδιαφέρουσες εναλλαγές στο τοπίο που θα γοητεύσουν κάθε ορειβάτη...

Η διαδρομή είχε 5 στάδια. Πρώτο στάδιο η ανάβαση από την Αμφίκλεια (430m) έως τα 860 μέτρα υψόμετρο, όπου το μονοπάτι διακλαδώνεται και στο σημείο αυτό κάνουμε αριστερά πάνω προς τη σάρα. Δεύτερο στάδιο η συνέχεια της ανάβασης μέσα στο ελατόδασος του Παρνασσού, μία διαδρομή απλωμένη και πολύ βατή έως τα 1500 μέτρα υψόμετρο στη θέση Κεδρόλακκες. Τρίτο στάδιο η έξοδος σταδιακά από το δάσος, πέρασμα από τη θέση Σπανάκι (1600m) και η ανάβαση στην κορυφή Κορφούλες (1764m). Τέταρτο στάδιο η μακρόσυρτη επιστροφή σχεδόν από την ίδια διαδρομή με μία σύντομη παράκαμψη προς το ασκηταριό της Αγίας Ιερουσαλήμ (900m). Πέμπτο στάδιο η τελική κατάβαση στην Αμφίκλεια.

Ο καιρός ήταν ανοιξιάτικος με παγωνιά μόνο στα ανήλια σημεία, όπου πάνω από τα 1200 μέτρα υψόμετρο η πάχνη παρέμενε ακόμη και το μεσημέρι. Στο περισσότερο τμήμα της διαδρομής επικρατούσε άπνοια και σε κάποια λίγα σημεία ο άνεμος εμφανίστηκε με ένταση μόλις 1 μποφώρ! Η διαύγεια στον ορίζοντα ήταν αρκετά καλή, με απουσία νεφών και παρατηρήσαμε αρκετά βουνά έως τον Όλυμπο. Το απογοητευτικό όμως είναι η απουσία χιονιού όχι μόνο στη Στερεά Ελλάδα, αλλά σε όλη την επικράτεια, όπου σύμφωνα με το ΕΑΑ η χιονοκάλυψη στις 29 Δεκεμβρίου ήταν μόλις στο 0,1% ! ! !
www.meteo.gr/article_view.cfm?entryID=2563

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η ανάβαση σε μία απομονωμένη κορυφή του Παρνασσού, με την ονομασία Κορφούλες (1764m), όπου χρειαστήκαμε 4 ώρες και 30 λεπτά για την προσεγγίσουμε από την Αμφίκλεια. Η ανάβαση σε αυτήν ουσιαστικά αποτελεί μία βόρεια πύλη εισόδου στο εσωτερικό του Παρνασσού και από εκείνο το σημείο δύναται να πραγματοποιηθούν εκπληκτικές διασχίσεις του ορεινού όγκου. Η θέα επίσης από τα 1764m της κορυφής ήταν εξαιρετική, ενώ οι άψογες καιρικές συνθήκες, μολονότι αφύσικες για την εποχή, ήταν ιδανικές για μία τόσο μεγάλη πεζοπορία. Αξίζει η επίσκεψη στο ασκηταριό της Αγίας Ιερουσαλήμ (900m), μόλις 20 λεπτά παράκαμψη (πήγαινε-έλα) από το μονοπάτι.

Στατιστικά από το gps:
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,3 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 6 ώρες και 44 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 1 ώρα και 47 λεπτά

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ιδιωτικά.