Photo ofΔίρφυ (Αγ. Αθανάσιος, φαράγγι Αγάλης, πηγή Κράτεια, ράχη Πατερό, Δέλφι, ράχη Ίταμου, Πορτίτσες, φαράγγι Αγάλης, Αγ.Αθανάσιος) Photo ofΔίρφυ (Αγ. Αθανάσιος, φαράγγι Αγάλης, πηγή Κράτεια, ράχη Πατερό, Δέλφι, ράχη Ίταμου, Πορτίτσες, φαράγγι Αγάλης, Αγ.Αθανάσιος) Photo ofΔίρφυ (Αγ. Αθανάσιος, φαράγγι Αγάλης, πηγή Κράτεια, ράχη Πατερό, Δέλφι, ράχη Ίταμου, Πορτίτσες, φαράγγι Αγάλης, Αγ.Αθανάσιος)

October 24, 2022
October 2022

near Áyios Athanásios, Central Greece (Greece)

Πεζοπορική ανάβαση στη Δίρφυ με αφετηρία τον Άγιο Αθανάσιο (260m), περπατήσαμε το φαράγγι της Αγάλης έως την πηγή Κράτεια (745m), ανηφορίσαμε προς τη ράχη Πατερό από πεδίο με έντονη κλίση και σάρα, περάσαμε από τη ράχη Πατερό για να προσεγγίσουμε την κορυφή Δέλφη (1743m), κατεβήκαμε από τη ράχη του Ίταμου, ανεβήκαμε στην κορυφή Πορτίτσες (1168m), κατηφορίσαμε στο καταφύγιο Αγάλης (930m), ακολουθήσαμε το μονοπάτι προς την πηγή Κράτεια και επιστρέψαμε μετά την Κράτεια από τα ίδια στην αφετηρία μας.

Η διαδρομή είχε υψηλό βαθμό δυσκολίας επειδή η συνολική αθροιστική υψομετρική άγγιξε τα 1700 μέτρα, η απόσταση που καλύψαμε ήταν 20 χιλιόμετρα, χρειαστήκαμε 10 ώρες για να ολοκληρώσουμε την πορεία μας, ενώ το πεδίο στη ράχη Πατερό και ράχη Ίταμου είναι απαιτητικό και η σήμανση ελλιπέστατη.

Η διαδρομή είχε 5 στάδια. Πρώτο στάδιο η εύκολη διαδρομή από το γήπεδο του Άγιου Αθανάσιου (260m) έως την πηγή Κράτεια (745m), με ήπιο ανηφορικό πεδίο, καλοσχηματισμένο μονοπάτι και φυσική σκιά είτε από το τα βράχια του φαραγγιού της Αγάλης, είτε από το μικτό δάσος της περιοχής. Δεύτερο στάδιο η ανάβαση από την πηγή Κράτεια έως τα 1150 μέτρα υψόμετρο, όπου ξεκινά η ράχη του Πατερό (το πιο απαιτητικό σημείο της διαδρομής). Τρίτο στάδιο η ανάβαση της ράχης Πατερό έως την κορυφή Δέφλη (1743m). Τέταρτο στάδιο η κατάβαση από τη ράχη του Ίταμου, η σύντομη ανάβαση έως την κορυφή Πορτίτσες (1168m) με την υπέροχη θέα και η κάθοδος στο καταφύγιο Αγάλης (930m). Πέμπτο στάδιο το σύντομο ανεβοκατέβασμα μετά το καταφύγιο Αγάλης προς την πηγή Κράτεια, περάσαμε ξανά από την πηγή και κατηφορίσαμε το φαράγγι Αγάλης έως την αφετηρία μας.

Ο καιρός ήταν εξαιρετικός με ανέμους από διάφορες διευθύνσεις έως 3 μποφώρ, ανέφελο ουρανό, πολύ καλή διαύγεια και χαμηλή υγρασία πάνω από τα 1200 μέτρα υψόμετρο. Ψύχρα είχε νωρίς το πρωί και όπου δεν μας έβλεπε ο ήλιος κατά τη διάρκεια της ημέρας, ωστόσο προς το απόγευμα η άνοδος της θερμοκρασίας ήταν αισθητή. Ήταν μία ιδανική ημέρα για 10ωρη πεζοπορία στη Δίρφυ...

Οι ξεχωριστές στιγμές της διαδρομής ήταν η μαγευτική θέα από τη ράχη του Πατερό, από την κορυφή Δέλφη (1743m), η εντυπωσιακή μακρόσυρτη ράχη του Ίταμου και η ανέλπιστα ενδιαφέρουσα θέα από την κορυφή Πορτίτσες (1168m), προς τον ορεινό όγκο της Δίρφυς. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από τα 1200 μέτρα υψόμετρο ξεχωρίζαν πολλές κορυφές της Κεντρικής Ελλάδας, από το Βελούχι έως τη Μεγάλη Ζήρεια, την Όθρυ έως και το Πήλιο...

Στατιστικά από το gps:
Συνολική μέση ταχύτητα (Overall Avg) 2,2 km/h,
Καθαρός χρόνος πεζοπορίας (Moving Time) 7 ώρες και 53 λεπτά,
Συνολικός χρόνος στάσεων (Stopped Time) 2 ώρες και 15 λεπτά

Σημείωση: Η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ιδιωτικά.