AMBARSEKİ-MANASTIR-CIVA MADENİ-RADARTEPE-KARABURUN

Photo ofAMBARSEKİ-MANASTIR-CIVA MADENİ-RADARTEPE-KARABURUN Photo ofAMBARSEKİ-MANASTIR-CIVA MADENİ-RADARTEPE-KARABURUN Photo ofAMBARSEKİ-MANASTIR-CIVA MADENİ-RADARTEPE-KARABURUN

January 29, 2023
January 2023

near Anbarseki, İzmir (Türkiye)

Yürüyüş parkurumuza Ambarseki köyünden başladık. Önce, Saip köyünün batısında kalan tarla yollarından yürüdük. Tarla yolları bitince de patikalardan devam ettik. Saip patikasından sonra vadideki derenin kuzeyine geçerek buradaki patikadan sırttaki Karaburun-Manastır patikasına çıktık.
Önce eski Manastır, Çullu, Hisarcık köyleri kalıntılarına uğradık. (Manastır, Çullu ve Hisarcık köyleri 1949 yılındaki şiddetli deprem sonrası oturulamayacak hale gelerek terk edilmişlerdir. Kaynak: Karaburun.bel.tr)
Sonra eski civa madeni ve kalıntılarını görüp eski radar tepesine çıktık. Kısa bir yemek molasından sonra tepenin kuzeybatısında kalan yamaçlardan inerek Karaburun merkezine yürüyerek parkurumuzu bitirdik.
Bu parkurun büyük bir bölümü, grupla yapılacak doğa yürüyüşleri için uygun değildir. Macera arayan, deneyimli yürüyüşçülere uygun bir parkur.

AMBARSEKİ KAVŞAĞI

AMBARSEKİ

SAİP

PATİKA

KUZEY PATİKA

Saip köyü vadisinin kuzey yamacında yer alıyor. Eski, işlek bir patika.

KARABURUN-MANASTIR PATİKASI

Çok kayalık ve taşlık, güzel manzaraları olan bir patika. Yer yer insan eliyle yapıldığı belli olan, doğal taş döşeli bölümleri var. Patika, eski yıkıntılarının olduğu Manastır mevkiine çıkıyor.

ÇINARLI ÇEŞME

ESKİ MANASTIR KÖYÜ

PictographMine Altitude 1,564 ft

ESKİ CİVA MADENİ

PictographMine Altitude 1,419 ft

BACA

Eski cıva madeni potası ve bacası.

RADARTEPE YOLU

RADARTEPE

PictographRisk Altitude 1,994 ft

SERT İNİŞ

Radartepe'den bu bölümde inerken çok dikkatli yürümek gerekiyor. Belirgin patika yok. Keçi patikalarından yürünebiliyor. Çok kayalık ve dikenli pıynar çalılarıyla kaplı bir alan.

PictographRisk Altitude 1,509 ft

RİSK

Bu bölümde çalılar ve sel sularının bozduğu yüzey nedeniyle, keçi patikaları bile yok.

PictographRisk Altitude 1,405 ft

Her yer gevenlerle ve dikenli çalılarla kaplı. Zorlanarak da olsa, keçi patikalarından yürünebiliyor.

ORMAN YOLU

Radartepe'den bu orman yoluna kadar (iki kilometre) çok dikkatle ve gerekli önlemler alınarak yürünmelidir.

MANZARA, SU

SERT PATİKA SONU, TARLA YOLU

Bu bölüm parkurun 13,5 ile 14,5'nci kilometreleri arasında kalıyor. Çok çalılık, kayalık ve taşlık. Patikalar yer yer kapanmış, dikenli azgan ve pıynar çalılarıyla kaplı.

KARABURUN

• Photo of E&Ç
    E&Ç Apr 19, 2024

Karaburun'a bir dahaki gelişinizde eşlik etmek isterim.

• Photo of Işık Kavalcı
    Işık Kavalcı Apr 20, 2024

Grubumuzla bu sezon Karaburun yürüyüşü yaptık. Ben İzmir dışında olduğum için yürüyüşe katılmadım.Gelecek yürüyüş sezonunda Karaburun'a bir daha geliriz. O yürüyüşe bekleriz.