Alzina Salari Hospital de Sang Matarrodona cova Fontal Foradada

Photo ofAlzina Salari Hospital de Sang Matarrodona cova Fontal Foradada Photo ofAlzina Salari Hospital de Sang Matarrodona cova Fontal Foradada Photo ofAlzina Salari Hospital de Sang Matarrodona cova Fontal Foradada

January 22, 2022
January 2022

near Mura, Catalunya (España)

Bonica i variada excursió per la serra de l'Obac.
Sortim de l'Alzina del Salari, on no hem pogut aparcar doncs limiten l'aforament (un pel massa). Ho hem fet una mica més amunt.
Sortim planers fins el trencall de pista, que avui seguim cap a l'esquerra per agafar un corriol que ens puja a la carena, es l'anomenat "ascensor de Mura".
Trobem un altra pista que travessem i seguint la marca de la senyera amunt. En un replà marca d'avenc.
Ara SI, arribem dalt i aviat ja tenim vistes de Montserrat. Baixem fins travessar la pista cap a Matarrodona i una mica més avall fins el trencall que porta a l'Hospital de Sang, marcat amb una gran H de color blau.
Aviat hi som, com sempre cal estar atent per trobar l'esquerda que hi baixa. En aquest tros trobem altres excursionistes.
Visitem la Cova Fosca i l'Hospital. En sortim pel darrera per un corriol "divertit" que anem seguint fins pujar a la carena del Roure Llarg, que travessem vora el Sentinella, una bonica agulla rocosa.
Ara toca baixar fort fins el Sot de Matarrodona. Trobem algun toll ben gelat i el seguim direcció ponent fins la pista vora la Bassa del Roure Llarg. Anem direcció Matarodona fins un trencall que per un corriol força relliscós i pendent ens porta a la boca de la cova del Frontal.
Ens hem d'arrossegar una mica per entrar a la sala on fem peu i admirem unes boniques formacions.
Tornem a la pista i arribem fins el Mas de Matarodona, parcialmet conservat. Pel camí trobem un forn i potser un antic cup.
Fem l'entrepà a l'antiga era, ben asseguts al sol, fins que es hora de tornar.
Reculem una estona per la pista fins agafar un trencall esquerra, un caminoi mig perdut puja fins la paret rocosa, que travessem per la Foradada de Matarodona. Una Xulada.
El corriol continua per l'altra banda i amb feines puja cap dalt l'estribació.
El seguim fins conectar, vora l'era dels Enrics, amb el que ve del Turó del Malpàs. Una estona més de pujada lleu fins coll de Boix.
Baixem fins l'Alzina del Salari pel camí dels graons de Mura.

Una magnífica excursió en molt bona companyia

Aparcament

Sortida. Carretera amunt de l'Alzina del Salari

Trencall

Marcat amb una pedra pintada amb la senyera.

Camí avenc

Petit planell amb signe d'avenc. No sabem quin.

Hospital de Sang

Antic refugi de les guerres carlines.

PictographRiver Altitude 1,890 ft

Sot de Matarodona

Lloc ferèstic i ombrívol. Barranc perillos en fortes pluges.