Alzina del Sal·lari Mura riera de Nespres

Photo ofAlzina del Sal·lari Mura riera de Nespres Photo ofAlzina del Sal·lari Mura riera de Nespres Photo ofAlzina del Sal·lari Mura riera de Nespres

May 15, 2021
May 2021

near Mura, Catalunya (España)

Passeig per la serra de l'Obac fins a Mura amb premi.

Aparquem a l'alzina del Sal·lari i sortim per sender de la part de baix per anar cap a coll de Boix pels graons de Mura.
A mesura que pujem ja veiem darrera nostre el Tibidabo i el mar.
Coll de Boix, cruïlla de camins. Molt bones vistes de Montserrat. Nosaltres direcció nord, passem per l'Alzina del Vent o Alzina Bonica i seguim la direcció anant pel sender on trobem la fita de ferro que indica Mura. Deixem a la nostra dreta la pista que porta a la Coma d'en Vila i coll d'Estenalles.
Anem baixant per un bonic camí de bosc a la banda obaga, deixem un desviament a l'esquerrra que baixa als Debanadors i més endavant un a la dreta que torna a la coma d'en Vila.
El camí s'obre al Pla del Serrallonga:
vista dreta el Pujol de la Mata, al seu darrera el Montcau ( l'extrem nord es el cul de la Bugadera)
vista esquerra, el Turó del Malpàs, i el Puig Andreu.
Cap el nord: Manresa, Sallent, Port del Comte i Cadí
Seguim la direcció, el camí es ban fressat i comença a baixar, desviament esquerra a les coves de Mura, que deixem. Revolt de la font del Cargol, avui una bassa seca.
Baixem una mica més i ja comencem a veure les cases de Mura, un poblet ben amagat. Hi arribem per la riera i anem a beure a la font de l'Era, que avui raja poc.
La riera de Mura (o dels nespres) te avui un cabal molt minso, som a mitjants de maig (Sant Isidre) però ha plogut molt poc.
Acabem la ruta a l'area d'esplai de la Riera de Nespres on gaudim d'una esplèndida barbacoa en molt bona companyia.

PictographCar park Altitude 0 ft

01 Alzina del Salari

Aparcament. Cal arribar aviat, doncs te poca capacitat.

PictographIntersection Altitude 0 ft

02 coll de Boix

Confluencia de camins. Alzina del Sal·lari pels graons de Mura Eix de la serra de l'Obac que ve des la Casa Nova. Hospital de Sang, turò Malpàs i Pins Cargolats. GR-5 que ve de coll d'Estenalles. Camí a Coma d'en Vila Camí a Mura Molt bona vista de Montserrat

PictographTree Altitude 0 ft

03 Alzina del Vent

Arbre Monumental

04 seguir cap a Mura

Bona indicació. A partir d'aquí tot es baixada fis a Mura

PictographFountain Altitude 0 ft

05 Font de l'Era

Un bonic racó

PictographPicnic Altitude 0 ft

06 Area Riera de Nespres

Lloc per fer pic-nic controlat. Molt ben ventilat.