Alzina del Salari Balmes de l'Espluga

Photo ofAlzina del Salari Balmes de l'Espluga Photo ofAlzina del Salari Balmes de l'Espluga Photo ofAlzina del Salari Balmes de l'Espluga

October 24, 2023
October 2023

near Mura, Catalunya (España)

Ruta circular des de Alzina del Salari passant per:

- Font dels Traginers (1.1 km)
- Avenc del Llest (1.3 km)
- Coll de Boix (1.9 km)
- Coll de Tanca (3.4 km)
- Balma de l'Espluga (4.9 km)
- Balma del Quarto de Reixa (6.3 km)
- Balma de la Porquerissa (7.3 km)
- Coll de Tres Creus (8.0 km)
Matinal despres de una nit de pluja on trobem el bosc molt net.
Comencem,amb molta moral , un matí ben ennuvolat. Sortim per baix de l'aparcament de l'Alzina del Salari, fem una bona estona el camí dels graons de Mura fins que ens desviem per seguir recte pel fons del barranc de la Coma d'en Vila per anar a visitar la font dels Traginers, que avui miracolosament te una mica d`'aigua.
Pel darrera la font, en forta pujada agafem un corriol que ens porta fins la boca de l'Avenc del Llest. Expliquen que , desprès del pou vertical, te una gran sala a sota.
Amunt altre cop per trobar el GR-5 que ve de Coll d'Estenalles i seguim fins a coll de Boix. Fa fresca i encara no veiem Montserrat.
Seguim el GR-5 direcció Sud fins la Sesta Grossa on trenquem cap a la nostra dreta fins arribar a Coll de Tanca. Ja comença a sortir el SOL. Quan som al extrem dels Castellots de Tanca, al Quarto de Reixa gaudim de unes magnifiques vistes de Montserrat.
Ara seguim el camí direcció ponent cap el Turó de l'Espluga on visitem les Balmes de l'Espluga i fem un mos i un trago de la bota de vi al sol.
Es un lloc amb un encant especial, la sensació d'estar en natura salvatge ens omple.
La tornada la fem un bon tros per on hem vingut, però ara passem per la Porquerissa i per coll de Tres Creus abans de tornar a l'Alzina del Salari. Es un trajecte més curt i directe.
Acabem la sortida amb un esplèndit dinar al restaurant de l'Escola d'Hostaleria de Terrassa

Molt ple en cap de setmana, tranquil els dies de diari.

Recte cap a la font dels Traginers

PictographCave Altitude 2,793 ft

Coll de BOIX

Important cruïlla de la serra de l'Obac.

PictographCave Altitude 2,249 ft

BALMES de l'Espluga

Balmes obrades, encarades al Sud. Si fa sol s'hi està molt bé.