Altura (Font Mijar)-Cova Rat Penat-Hontanar-Corral Penya Rúbia-Font Manyes

Photo ofAltura (Font Mijar)-Cova Rat Penat-Hontanar-Corral Penya Rúbia-Font Manyes Photo ofAltura (Font Mijar)-Cova Rat Penat-Hontanar-Corral Penya Rúbia-Font Manyes Photo ofAltura (Font Mijar)-Cova Rat Penat-Hontanar-Corral Penya Rúbia-Font Manyes

2073
December 10, 2021
December 2021

near Altura, Valencia (España)

Fàcil excursió que comença en l'àrea recreativa del Mijar (Altura) però aparquem el vehicle un 600 metres abans en una amplada de la carretera. Des de l'àrea recreativa seguim el camí senyalitzat direcció cap a la Cova del Rat Penat/Murciélago. Passem per un refugi lliure (antiga caseta) amb un aljub. Arribem a l'impressionant Cova del Rat Penat amb una gran galeria. Travessem uns 100 metres de camp a través entre matolls i pins caiguts pel darrer incendi i enllacem amb la GR-10. Seguint el sender de gran recorregut i ja per la gran alta de la serra passem pel Clot de Carreres. Una vegada a la collada El Hontanar deixem el GR-10 girant cap a la dreta i una mica més endavant tornem a girar cap a la dreta per començar a descendir per un camí direcció cap al Corral de la Penya Rúbia, unes ruïnes d'altra hora gran corral. Als pocs metres girem cap a la dreta en direcció al Barranc del Caler on trobem la Font de Manyes. Eixim a la pista asfaltada que ens duu al punt d'inici. Excursió per la part més occidental de la Serra de la Calderona que malgrat els efectes del darrer incendi, ja comença a recuperar l'ecosistema.

PictographPicnic Altitude 2,354 ft

Àrea recreativa del Mijar.

PictographWilderness hut Altitude 2,457 ft

Refugi i aljub El Practicant.

PictographCave Altitude 2,756 ft

Caseta i aljub.

Vista de la Penya Rúbia.

PictographRuins Altitude 2,694 ft

Corral de la Penya Rúbia (ruïnes).

PictographRiver Altitude 2,229 ft

Barranc del Caler.

Font de Manyes.

PictographRiver Altitude 1,947 ft

Gual del Barranc de la Murta.

Penya del Barranc de la Murta.