Alto de Uitzi -Guratz

August 1, 2023
July 2023

near Uitzi, Navarra (España)

Ruta circular des de Alto de Uitzi passant per:
- Dolmen Arrola
- Guratz

Sortida des de l'Alto de Uitzi, entrant al bosc i pujant a Guratz.
Venint de Lekunberri l'entrada al bosc queda a la esquerra.
Puges pel camí que surt de la carretera i de seguida entres a la fageda per camí a la dreta.
El camí et va pujant a poc a poc per dins bosc tupit passant pel dolmen d'Arrola, difícil de veure, les pedres estan cobertes de molsa i no hi ha cap placa identificativa del dolmen.
Just passat el dolmen seguim recte amunt, pujant ( el camí es desvia també a dreta i esquerra, per on tornarem) x anar a buscar camí a la dreta que puja fins el cim
Sorprèn molt trobar aquest cim herbal amb tan bones vistes pujant per la fageda. El cim marca el límit dels municipis de Leitza, Uitzi, Areso i Gorriti i te vistes sobre totes les Malloes i cap a Guipuzcoa. Val la pena, si fa bo, estar una estona gaudint del lloc.
La baixada la fem seguint el prat avall x tornar a entrar al bosc i anar girant s l'esquerra i baixant x trobar el camí de la Canyada real que ens tornarà a l'inici.
Ruta fàcil i molt bonica que permet gaudir de la fageda i de molt bones vistes.