Photo ofAltea la Vella - Bernia - Cami de les Revoltes (PR-CV 7) - Cami de la Serp (PR-CV 436) Photo ofAltea la Vella - Bernia - Cami de les Revoltes (PR-CV 7) - Cami de la Serp (PR-CV 436) Photo ofAltea la Vella - Bernia - Cami de les Revoltes (PR-CV 7) - Cami de la Serp (PR-CV 436)

April 30, 2024
April 2024

near Bernia, Valencia (España)

Vertrek:
Deze wandeling is een wandeling in lijn, het vertrekpunt en het eindpunt zijn niet hetzelfde omdat er tussenin ruim 3 kilometer over asfalt en door urbanisaties loopt, daarom raden we aan met twee auto’s te gaan en een eerste te plaatsen aan het eindpunt “Calle Alhambra de Granada”. De wandeling zelf start je best bij het kruispunt “Cami font del Garroferet” / “Carrer Erica”

Coördinaten parking Alhambra de Granada: 38.64442, -0.02303
Coördinaten parking Garroferet / Erica: 38.6387, -0.04019

Onze indruk:
Niet al te lange wandeling, maar zeker de klim is best pittig. Van bij het begin volgen we wit/gele markering van de PR-CV 7 richting Fort van de Bérnia. Wij klimmen tot bij de picknick plaats “Area recreativa Fuente de Barca” hier verlaten we het gemarkeerde pad om min of meer op dezelfde hoogte te blijven op een breed pad. Via een korte doorsteek komen we dan op het prachtig slingerend dalend pad Cami de la Serp.
De zichten op de Bérnia zijn prachtig, we zien Altea, Albir, Serra Helada, Benidorm en nog veel verder langs de kust. In het binnenland zien we Puig Campana, Leeuwenrots, Aitana en nog veel meer in de omgeving.

Brede paden als aanloop naar de Bérnia

Kleine mensjes in een groots landschap

Zicht op kustlijn met Albir, Serra Helada en Benidorm

Brede paden onder de rotskam van de Bérnia

Ogen van de Bérnia

Rechts

11Rechts op klein paadje

Rechts op klein paadje

Photo of12 Rechts - Cami de la Cova de la Serp Photo of12 Rechts - Cami de la Cova de la Serp Photo of12 Rechts - Cami de la Cova de la Serp

12 Rechts - Cami de la Cova de la Serp

Parkeerplaats Mezquita de Cordoba

• Photo of ingridvs63
    ingridvs63 Apr 30, 2024

Overwegend goed onderhouden paden. De stevige klim is de moeite zeker waard. De zichten zijn overweldigend 😃