Alte - São Bartolomeu de Messines

March 3, 2022
March 2022

near Alte, Faro (Portugal)

Rustig aan gedaan vanochtend omdat we daar zin in hadden en om t matige weer de kans te geven weg te trekken. We verlieten rond 12 uur uiteindelijk Alte via de steile en smalle kinderkopweggetjes naar t noorden en liepen al snel langs kleine boomgaarden en moestuintjes. Niet lang daarna een prachtig paadje door een nog prachtiger dalletje (de pracht is lastig te fotograferen helaas). De zo nu en dan wat miezerige regen van die ochtend werd verdrongen door een zonnetje, een top moment! We zijn extra langzaam gaan lopen. Gelukkig bleef het de rest van de dag droog. Daarna een mooi gebied door, uitzichten, uitgestrekt, struiken afgewisseld met groepjes bomen. Zo nu en dan een huis of een dorpje. We vonden een prima picknickplaats, ingericht door bewoners van het nabijgelegen huis. Erg gastvrij! Aardige woorden achtergelaten in het gastenboekje.
Daarna hebben we de kortste route naar ons volgende hotel genomen omdat we graag vroeg wilden arriveren en onze benen wat rust geven. Geen mooie paadjes dus die laatste 3,5 km maar wel door t echte Portugal. We zagen ook nog een vrachtwagen beladen worden met kurk… Mooie dag gehad!

Kerk van Alte

Al snel laten we Alte achter ons

Uitzicht…

Verlaten dorpje werd overgenomen door Engelsen en passen hier hun tuiniertalenten toe