Alta Ruta Perdidos 1:Refugi de Pineta - Refugi de Góriz per la Fuen Blanca

Photo ofAlta Ruta Perdidos 1:Refugi de Pineta - Refugi de Góriz per la Fuen Blanca Photo ofAlta Ruta Perdidos 1:Refugi de Pineta - Refugi de Góriz per la Fuen Blanca Photo ofAlta Ruta Perdidos 1:Refugi de Pineta - Refugi de Góriz per la Fuen Blanca

July 30, 2022
July 2022

near Espierba, Aragón (España)

Des del refugi de Pineta (1.240 m), es creua el riu Cinca per enllaçar de seguida amb el GR 11 . Passem pel costat d'una petita cascada i ens internarem en un atapeït bosc de pins i faigs per iniciar un ascens, superant en 4 quilòmetres 1.200 metres fins al coll d'Añisclo (2.453 m), on el GR 11 es bifurca. El camí guanya alçada traçant
una diagonal sobre el vessant, deixa enrere el bosc, endureix el seu traçat i se situa sobre el vessant, arribant a la cruïlla amb el sender de la Faja Tormosa (1.915 md'altitud), que deixem a la dreta. Un darrer tram molt erosionat, amb alguns ressalts rocosos que obliguen a buscar suport amb les mans, ens porta fins al coll de Añisclo. Anem per la variant pel canó d'Añisclo i el barranc d'Arrablo.Descendim al fons del congost i el recorrem sense dificultats, caminant al costat de les cascades del naixent riu Bellós,
sempre pel seu marge esquerre fins a situar-nos davant de l'espectacular surgència de la Fuen Blanca, que brolla de la paret rocosa al costat de l'entrada al barranc d'Arrablo. Creuem per passarel·la el Bellós i ascendim el barranc pel seu marge esquerre, per terreny boscós i força descompost.Poc abans d'arribar a la collada Arrablo (2.343 m), enllacem amb l'altra variant del GR 11 que, a la nostra dreta, ve de la Faixa de
las Olas. Travessem el coll i iniciem un darrer tram en descens que, en poc més de 2 quilòmetres, ens porta al refugi de Góriz.

Collado de Añisclo

Fuen Blanca

Collado Superior de Gòriz o Collata Arrablo

Refugi de Goriz o Delgado Ubeda

• Photo of fernandoHdez
    fernandoHdez Mar 3, 2023

Hola! es muy tecnica la subida o simplemente es exigente? muchas gracias!!