Alt del Griu 4-7-19

July 4, 2019
July 2019

•   4.7 2 Reviews

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

Ascensió a un dels 100 cims d’Andorra, l’Alt del Griu, és un dels cims més alts d’Andorra i el més alt de la parròquia d’Encamp.
A Encamp ens desviem cap a la carretera dels Cortals la CS 220 i deixem el cotxe al camí que va a les bordes de Rigoder. Creuem la carretera per agafar una pista, a l'àrea de pícnic ens desviem a la dreta per agafar el camí d’Ensagents, seguim els punts grogs per un bosc de pins, Trobem un cartell del bosc del Campeà, nosaltres en desviem a la dreta, la tornada la farem per aquest bosc.
Deixem el camí de la Coma dels llops a la dreta i continuem pujant seguint el curs del riu Ensangents fins arribar a una petita esplanada on hi ha el refugi no guardat del mateix nom. Continuem pel corriol, poc evident, que puja pel costat del refugi cap als llacs, situats en un indret espectacular. El primer llac és el més petit el voregem per l’esquerra i pugem al segon llac i després al més gran amb l’imatge de l’Alt del Griu, es un lloc salvatge i solitari, fascinant.
Agafem direcció nord-oest cap a la Collada d’Entinyola i al Alt del Griu, des del cim tenim amplia panoràmica, gràcies a la seva situació aïllada és un balcó excel.lent sobre la geografia andorrana.
La tornada la fem per les Pedrusques, seguint els punts grogs, però al entrar al bosc del Campeà el sender és perdedor, però la direcció a seguir és evident. Una ruta preciosa, amb paisatges d’alta muntanya i també boscos amb una gran diversitat de vegetació.

DESVIAMENT

COLLADA D'ENTINYOLA

• Photo of salva007
    salva007 Sep 25, 2019

Molt bona i maca ruta i amb un track ben marcat. Hi ha molts punts grogs típics andorrans que ajuden molt, però també hi ha punts que són d'altres rutes i això poc provocar algun "despiste" cal anar controlant amb el GPS, també anem trobant algunes fites.
    Tècnicament no és massa complicada i físicament, cal comptar que és quasi un 2.900 i es pugen 1000 metres amb poc més de 6 km i que abans d'arribar al cim hi ha un parell d'avant-cims. Doncs alguna bona pujada sí que hi ha.
    Vam tindre boira a partir de mig camí i a dalt dl cim només es va obrir un parell de vegades algun minut. Això és la muntanya... La vam fer amb 6,30 hores de temps total.
    Nota: Cal aclarir que l'Alt del Griu te 2.879 metres.

• Photo of pujantmuntanyes
    pujantmuntanyes Oct 7, 2019

Bonica sortida a alta muntanya, sense dificultats remarcables. Ben explicada! El darrer llac el vam flanquejar per l'esquerra i hi havia molta pedrera. El camí de baixada pel bosc també resultava una mica perdedor. El paisatge amb la visió dels llacs d'Ensangents és molt bonica. Vam tenir un dia fantàstic i les vistes des del cim eren genials!