Alt del Griu (100 Cims)

July 28, 2021
July 2021

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

Si us interessa veure les rutes que he fet pel Pirineu només heu de posar preipirijsg al cercador de Wikiloc i les veureu totes

Abans de res, dir que ens vam equivocar de camí al pujar cap al cim de l’Alt del Griu i que això ens va portar a un terreny molt ferèstec, en que camnave sense cap mena de senyal de camí, sobre roca i amb molta por de no posar el peu en algún forat ja que els voltants de les roques estaven plens de vegetació que impedia veure a on posaves els peus. Va ser un troç curt però en el que hi vam perdre més d’una hora i en que vam fer un centenar de metres de desnivell totalement innecessaris. La ruta no té cap mena de dificultat especial si es fa pel camí “ oficial” pel camí que toca, sempre marcat amb senyals rodones de color groc, però es un martiri si es fa la nostra ruta de pujada. Dit això, qui vulgui fer aquesta caminada té dues opcions : fer servir l’itinerari de baixada d’aquest track, o agafar-ne un altre. Si no sou gent a qui agradi l’aventura NO seguiu el tram de pujada d’aquest track perquè ho pasareu malament. ( els waypoints que vaig marcar anant pel camí equivocat porten la senyal de perill)

Fet l’advertiment anterior haig de dir que ha estat una molt bona sortida. Les valls per les que vam caminar estàven precioses de vegetació amb flors de tots colors, i les seves parets mostraven uns pics i unes crestes salvatges, precioses. Per acabar-ho d’arrodonir les panoràmiques a 180° des del cim de l’Alt del Griu eren de primera categoría ( he dit 180° perquė tot just arribar al cim ens va entrar la boira que ens va tapar una part de les vistes però, malgrat això, va valdre la pena l’esforç )

PictographTree Altitude 6,575 ft
Photo ofPel bonic bosc del Campeà, seguint sempre els punts rodons de color groc Photo ofPel bonic bosc del Campeà, seguint sempre els punts rodons de color groc Photo ofPel bonic bosc del Campeà, seguint sempre els punts rodons de color groc

Pel bonic bosc del Campeà, seguint sempre els punts rodons de color groc

PictographTree Altitude 6,680 ft

Un sector molt bonic del bosc

El camí no presenta cap dificultat especial

Photo ofEl terreny es força humit pel que hi ha trams protegits per aquests passos sobre troncs de fusta Photo ofEl terreny es força humit pel que hi ha trams protegits per aquests passos sobre troncs de fusta

PictographRisk Altitude 7,707 ft

Uns metres abans d’afrontar aquesta pujada ja haviem deixat el camí correcte. En teoría anàvem seguint un camí que ens portaria a un estany mig amagat, l’Estany Moreno però també ens equivocarem i no hi arribarem. Es a dir que aquí va començar una cadena d’errors que ens va complicar de manera innecessària la sortida. Tot i així el lloc era molt bonic

PictographFlora Altitude 7,766 ft

PictographLake Altitude 7,831 ft

PictographRisk Altitude 7,910 ft
Photo ofAquí ja anem totalment perduts caminat entre grans blocs de pedra. Darrera treu el cap l’Estany Moreno Photo ofAquí ja anem totalment perduts caminat entre grans blocs de pedra. Darrera treu el cap l’Estany Moreno

PictographRisk Altitude 7,920 ft
Photo ofSeguim caminant per a on ens sembla millor però sense res que ens guii. Photo ofSeguim caminant per a on ens sembla millor però sense res que ens guii.

Seguim caminant per a on ens sembla millor però sense res que ens guii.

PictographRisk Altitude 8,028 ft

PictographWilderness hut Altitude 7,982 ft

PictographLake Altitude 8,323 ft
Photo ofEstem a l’altura dels Estanys d’Ensagents. A la tercera fotografia es veu el coll al que ens dirigim Photo ofEstem a l’altura dels Estanys d’Ensagents. A la tercera fotografia es veu el coll al que ens dirigim Photo ofEstem a l’altura dels Estanys d’Ensagents. A la tercera fotografia es veu el coll al que ens dirigim

PictographLake Altitude 8,494 ft

Llacs d’Ensagents i Collada d’Entinyola a la que anem

Photo ofDes de la Collada d’Entinyola vaig girar a mà esquerra per pujar sense problemes al cim del Pic de l’Aspra Photo ofDes de la Collada d’Entinyola vaig girar a mà esquerra per pujar sense problemes al cim del Pic de l’Aspra Photo ofDes de la Collada d’Entinyola vaig girar a mà esquerra per pujar sense problemes al cim del Pic de l’Aspra

Pujant cap a l’Alt del Griu sense cap problema tècnic

Photo ofEstem a dalt de tot, envoltats de boira Photo ofEstem a dalt de tot, envoltats de boira Photo ofEstem a dalt de tot, envoltats de boira

Estem a dalt de tot, envoltats de boira

Photo ofAlt del Griu amb els Estanys d’Ensagents a sota. Photo ofAlt del Griu amb els Estanys d’Ensagents a sota. Photo ofAlt del Griu amb els Estanys d’Ensagents a sota.

Alt del Griu amb els Estanys d’Ensagents a sota.

Ja de baixada tornem a la Collada d’Entinyola

Panoràmiques des de la Collada d’Entinyola

PictographWilderness hut Altitude 7,943 ft

PictographFlora Altitude 7,654 ft

La vegetació es preciosa

PictographRiver Altitude 7,510 ft

PictographPicnic Altitude 6,299 ft

• Photo of Jorditoms
    Jorditoms Jul 30, 2021

Que belleza de bosque !!! Que friito debió haber hecho !

Esos musgos en los Pinos es precioso.

Esta me la guardo seguro !!!

• Photo of sabategalofre
    sabategalofre Jul 30, 2021

Gracias Jordi. Si vas disfrutarás pero coge el sendero correcto; no hagas como nosotros que nos metimos por donde no debíamos