ALPS Tour Aiguille de la Vanoise

August 17, 2017
August 2017

near Pralognan-la-Vanoise, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Parking de Les Fontanettes - Refuge des Barmettes - Col de la Vanoise - Refuge du Col de la Vanoise - Glacier Rechasse - Glacier Vanoise - Cirque de l'Arcelin - Les Fontanettes

Deixem el cotxe a Les Fontanettes i enfilem el camí ample i ben fressat que porta als dos Refugis, comença molt dret però no té cap dificultat. Està ben marcat i hi trobem força gent gaudint del dia assolellat.

Des del refugi, encara queden 500m per arribar als glaciars, que es troben a 3000m, el de la Rechasse (més petit del que ens pensàvem) i el de la Vanoise, encara cobert de neu.

La baixada la fem pel Cirque de l'Arcelin que es passa per un barranc on ja s'avisa que hi poden haver crescudes del riu inesperades, el passem ràpid i sense entretenir-nos massa pel camí, a més a més tenim núvols que amenacen en deixar-nos ben xops.
Quan arribem per fi al parking, descarreguen amb força.

No és una ruta complicada, la pujada a les glaceres és un pèl més dreta amb alguna que altra grimpada segura. Però en qualsevol cas, aquest tros es podria saltar.