Alpes Ligures: Punta Marguareis

December 24, 2021
December 2021

near Carnino, Piemonte (Italia)

La Punta Marguareis és el cim més alt del massís dels Alps Ligurs, el darrer (o primer, segons es miri) dels massissos alpins fent frontera amb els Apenins, el mar i la plana del Piemonte. Es tracta d'una zona kárstica amb diversos avencs i coves, i en concret el cim del Marguareis vist des del nord imposa amb verticals parets. Hi ha itineraris d'hivern que pugen per aquelles canals, i fins i tot alguna està equipada com a estil ferrada per pujar-la a l'estiu. Aquesta vegada, però, volíem fer-lo circular des del sud per variar, ja que la zona del Pian delle Gorre ja la coneixíem de l'any anterior.

La majoria de la ruta passa per senders sense dificultat, excepte alguns dels cims satèl·lits del Marguareis i que són totalment opcionals fins i tot si es vol fer la circular aquí proposada.

- Punta Marguareis: pujarem per la via directa des del Passo della Gaina (marques)
- Punta Pareto i Punta Bozano: cal desviar-se fora sender per anar a buscar els "cims", sense dificultat
- Punta Palù: des del Colle Palù, seguir la cresta. Algun pas de placa que pot resultar delicat si està humit, però en general són evitables.
- Punta Emma: impressiona des del Colle Palù, després resulta més senzilla del que semblava fins a arribar a un avantcim. Últim pas exposat.

AGOST 2021

Bif

Chiesa Sant Erim

Rifugio Don Barbera

Photo ofPasso della Gaina / Pas de la Galine Photo ofPasso della Gaina / Pas de la Galine Photo ofPasso della Gaina / Pas de la Galine