Alpens - Santa Maria de Les Llosses - Alpens

Photo ofAlpens - Santa Maria de Les Llosses - Alpens Photo ofAlpens - Santa Maria de Les Llosses - Alpens Photo ofAlpens - Santa Maria de Les Llosses - Alpens

December 7, 2020
August 2016

near Alpens, Catalunya (España)

Ruta circular que surt del poble d'Alpens (les cases d'hostes d'ALPENSHOLIDAYS) i que va fins a l'església de Santa Maria de les Llosses i torna cap a Alpens.

Pel que fa a la pujada des d'Alpens fins al Collet de les Bruixes i la baixada des de Coll Tallat fins a Alpens, no trobareu cap indicació, ja que aquest recorregut està molt ben explicat en una altre ruta anomenada: Alpens - Puig Cornador (100 cims) - Alpens, que podeu trobar en el següent enllaç:

La única qüestió que cal tenir en compte és que en aquella ruta es pujava pel GR-1 fins a Coll Tallat i es baixava pel camí ramader i en aquesta es fa al revés; pugem pel camí ramader fins al Collet de les Bruixes i baixem des de Coll Tallat cap a Alpens per el GR-1.

Així doncs per anar a Les Llosses pujarem pel camí ramader que passa per darrera la casa de Torrats i el seguirem fins al collet de les Bruixes. Al arribar al collet seguirem tot recte i cap avall. Passarem per la casa en runes de Coll de Soler (on per cert hi va viure molts anys el meu pare) i seguirem baixant. Anirem seguint rierols i trobarem diferents creuaments, però la idea és anar baixant recte. En un dels creuament on passa un riuet observem una pista que marxa a l'esquerra, doncs bé per allà tornarem de Les Llosses. Ara però seguim baixant una mica més i a mà dreta observem un corriol que s'enfila amunt i és el que prendrem de tornada per arribar a Coll Tallat.

En aquest encreuament anirem cap a l'esquerra buscant el rierol i passarem aprop de la casa del Casó, ens quedarà al davant, però a l'altra banda del rierol. Seguim una mica endavant i ja ens caldrà trobar un punt per creuar el rierol, segurament n'hi ha més d'un, però els gossos del Casó conviden a allunyar-se una mica de la casa aixi que seguim el camí fins a entrar en un gran prat. Allà a mà esquerra hi ha un camí força amagat, (a nosaltres ens ha costat una mica trobar-lo, de fet ens hem passat de llarg) que porta al punt de creuament, que per cert és força bonic doncs hi ha dues rieres que s'ajunten, i un pont força curiós. Passat el pont prenem el camí a l'esquerra remuntant la riera i a pocs metres en trobarem la Font Freda. A l'estiu aquest espai deu ser força bonic, però cal dir que l'excursió l'hem fet el 7/12/2020 un dia fred i humit, la qual cosa ha fet que des d'aquesta font fins al creuament de la carretera C-26, ja molt a prop de l'església de Santa Maria ens haguem trobat molt fang i per tant no haguem gaudit gaire d'aquest tram de l'excursió.

Al arribar a l'església hem fet mitja volta fins a la carretera C-26 que l'hem seguit un tros en direcció Berga fins a prendre una pista que surt a l'esquerra i que condueix a la casa del Casó. Hem anat seguit la pista i hem arribat a l'encreuament del riuet per on ja havíem passat abans. Allà hem repetit uns metres la mateixa ruta que abans fins a trobar el corriol que a mà dreta puja cap a Coll Tallat.

Al llarg del corriol trobarem unes marques grogues fins a dalt a Coll Tallat i també unes de blanques i grogues (PR-50) fins a mig camí, ja que en un determinat punt aquest PR es devia cap a l'esquerra.

Arribats al coll hem baixat cap a Alpens seguint el GR-1 fins a la casa de Torrats i allà hem pres la carretera BP-4654 fins a l'entrada del poble on tornem a trobar el GR-1 que ens conduirà de nou fins a les cases d'ALPENSHOLIDAYS.

Aquesta ruta és per tant una bona variant de la ruta: Alpens - Puig Cornador (100 cims) - Alpens, que podeu trobar en el següent enllaç:

Photo ofEsglésia de Santa Maria de Les Llosses Photo ofEsglésia de Santa Maria de Les Llosses Photo ofEsglésia de Santa Maria de Les Llosses

Església de Santa Maria de Les Llosses

PictographRuins Altitude 3,613 ft

El poc que queda de la casa de Coll de Soler.

Coll Tallat

Entre els arbres s'endevina la casa del Casó

Fang al arribar a les Llosses

Font Freda

Prenem la pista a la dreta i a uns 20-30 metres agafem un corriol que baixa seguint el riu a mà esquerra.

Intersecció

Baixant cap a Les Llosses prenem la pista a la dreta endavant. Tornant de les Llosses vindrem per la pista que ens ve a mà esquerra.

Baixant cap a les Llosses prenem el camí a l'esquerra, quan tornem prendrem el corriol que s'enfila cap a l'esquerra amunt fins a Coll Tallat. Mai seguirem endavant.

PictographBridge Altitude 3,052 ft

Pujada cap a coll Tallat

PictographRiver Altitude 3,052 ft

Punt al costat de la font Freda on s'ajunten dues rieres.