Alpens-Puig Cornedor-Ermites de Vinyoles-Alpens

Photo ofAlpens-Puig Cornedor-Ermites de Vinyoles-Alpens Photo ofAlpens-Puig Cornedor-Ermites de Vinyoles-Alpens Photo ofAlpens-Puig Cornedor-Ermites de Vinyoles-Alpens

March 13, 2019
March 2019

near Alpens, Catalunya (España)

Excursió circular sortint del poble d'Alpens que ens transporta a paratges molt bonics i interessants.
Només començar ja trobem l'oratori de Sant Antoni, després per un camí molt bonic arribem al mas Torrats i poc desprès a la singular Roca de Pena i per l'ombrívol racó de la font de Matamosses.
A partir d'aquí el camí comença a pujar i seguint per dins del bosc arribem a la cruïlla de Puig-empí, seguim pujant per acabar planejant abans d'arribar al coll Tallat.
Una anada i tornada a l'esquerra ens porta a dalt del puig Cornedor. Un pal i una estelada ens donen la benvinguda a aquest indret d'una panoràmica molt extensa, només tapada una mica al N pels arbres.
Tornant al coll Tallat seguirem el camí que ens deixa a l'ermita de Santa Margarida de Vinyoles. Situada també un un indret molt bonic i molt visible des de molts indrets de la contrada. Racó que demana fer-hi una llarga aturada per poder quedar impregnats de la pau i tranquil·litat que emana l'indret.
Deixem a contracor aquest indret i seguim baixant fins arribar al gran mas Portavella amb una gran torre i immediatament desprès a l'ermita de Sant Martí de Vinyoles, indret on hi ha habitades les dependències annexes a l'ermita.
A partir d'ací seguirem una pista que ens portarà al mas Grau de l'Olla, habitat per un pastor.
En aquest punt seguirem una pista que més endavant es transforma en un camí. Seguint-lo arribarem al mas Anfruns on retrobem una nova pista que només deixarem per emprendre una forta, però curta pujada que ens deixarà novament al costat de l'oratori de Sant Antoni.

Salida y llagada

Photo ofFont de Montjuic i oratori de Sant Antoni Photo ofFont de Montjuic i oratori de Sant Antoni Photo ofFont de Montjuic i oratori de Sant Antoni

Font de Montjuic i oratori de Sant Antoni

Gir a la dreta

Roca de Pena

Photo ofSanta Margarida de Vinyoles año 1854 y Altitud 1.240 m Photo ofSanta Margarida de Vinyoles año 1854 y Altitud 1.240 m Photo ofSanta Margarida de Vinyoles año 1854 y Altitud 1.240 m

Santa Margarida de Vinyoles año 1854 y Altitud 1.240 m

Photo ofSantuario de Santa Margarida de Vinyoles año 1854 y Altitud 1074m Photo ofSantuario de Santa Margarida de Vinyoles año 1854 y Altitud 1074m Photo ofSantuario de Santa Margarida de Vinyoles año 1854 y Altitud 1074m

Santuario de Santa Margarida de Vinyoles año 1854 y Altitud 1074m

Photo ofMas Portavella - Hostal la Pallissa Photo ofMas Portavella - Hostal la Pallissa Photo ofMas Portavella - Hostal la Pallissa