Photo ofAlpens - Puig Cornador - Sant Pere de Serrallonga - Santa Margarida de Vinyoles - Portavella - Alpens Photo ofAlpens - Puig Cornador - Sant Pere de Serrallonga - Santa Margarida de Vinyoles - Portavella - Alpens Photo ofAlpens - Puig Cornador - Sant Pere de Serrallonga - Santa Margarida de Vinyoles - Portavella - Alpens

5 hours one minute
October 14, 2018
October 2018

near Alpens, Catalunya (España)

Excursió molt maca, sense cap dificutat tècnica. Força solitària. Diversos trams de corriol per boscos preciosos. Vistes espectaculars des de diversos punts de la ruta. Molt recomanable per una matinal.

L'anada i tornada fins a l'ermita romànica de Sant Pere de Serrallonga es fa pel mateix camí però val la pena, tant per la pròpia ermita, que és bonica i està molt ben conservada, com pel tram de corriol carener des de Puig Cornador i les vistes des d'una clariana del bosc baixant cap a Mas Serrallonga de Dalt (d'esquerra a dreta es veu la Serra de Picancel, La Quar, Rasos de Peguera, Serra d'Ensija, les puntes del Pedraforca, el Catllaràs, Penyes Altes de Moixeró i la Tossa d'Alp).

Les vistes cap al Sud i l'Est des de l'església de Santa Margarida de Vinyoles (s. XIX, ben conservada) també són molt boniques i la casa fortificada de Portavella, amb una gran torre quadrangular de defensa, és espectacular.

Al costat de Portavella hi ha l'església de Sant Martí de Vinyoles, que a penes es veu tapada com està per altres edificis. Era tancada. Sembla ser que és d'origen romànic.

La ruta segueix trams del GR-1 i el PR C-50, els quals estan força fressats i ben senyalitzats. També hi ha trams de camí forestal. Una mica més enllà del Mas Grau de l'Olla, just després de travessar un rierol (tal i com s'indica al WP30), cal seguir un camí abandonat que comença a estar envaït pels esbarzers però encara es veu per on va. Al cap d'una estona el camí acaba de sobte en un eixamplament i sembla que hagis arribat a un cul de sac. Cap problema: al fons de l'eixamplament, cap a la dreta, s'entreveu l'inici d'un bonic corriol que, per falta d'ús, temo que no acabi per desaparéixer. Malhauradament, el punt d'ínici d'aquest corriol no m'ha quedat enregistrat al track, però amb l'explicació anterior no heu de tenir cap dificultat en trobar-lo. Per aquest tram entre els WP30 i WP31 recomano fer la ruta seguint el track de Wikiloc.

WP4 - Seguir el GR

WP28 - Cruilla. Seguir avall a l'esquerra

WP30 - Girar a la dreta, travessar el rierol i seguir camí amunt

WP33 - Bifurcació. Seguir a la dreta

WP34 - Bifurcació. Seguir esquerra

• JoanPP Sep 4, 2019

Ahir vaig fer aquesta ruta.
    Molt agradable, ben documentada i fàcil de seguir.
    Gràcies per compartir-la.

• Photo of Ramon RFM
    Ramon RFM Sep 4, 2019

Gràcies Joan! M'alegro molt que t'hagi agradat!