Photo ofAlpens - Puig Cornador - Ermites de Santa Margarida i Sant Martí de Vinyoles - Grau de l'Olla Photo ofAlpens - Puig Cornador - Ermites de Santa Margarida i Sant Martí de Vinyoles - Grau de l'Olla Photo ofAlpens - Puig Cornador - Ermites de Santa Margarida i Sant Martí de Vinyoles - Grau de l'Olla

January 26, 2013
January 2013

•   4.7 1 review

near Alpens, Catalunya (España)

Caminada pel vessant nord del Lluçanès i sud-est del Ripollès, en la que sortint del bonic poble d’Alpens, hem pujat al Puig Cornador i desprès, seguint per la carena, a les ermites de Santa Magdalena i Sant Martí de Vinyoles.
El recorregut fet, ha estat el següent: Alpens – Montjuïc – Oratori de Sant Antoni de Pàdua – corriol cap a la font del Sidro, continuant per sota la roca de Pena cap a la font de Matamosses – GR1 – els Joncamas – collet de l’Ampolla – les Saleses – coll Tallat – Puig Cornador – coll Tallat - GR1 – ermita de Santa Margarida de Vinyoles – collet de la Baga – Portavella – ermita de Sant Martí de Vinyoles – el Joncar – coll Mercadal – el Grau de l’Olla – collet de l’Oració – Anfruns – Comadil – font de la Pomarola – font de la Pixarella – collet de la Batallola – carretera BP-4654 – ermita de Sant Sebastià – Alpens.
Mapa Catllaràs, Editorial Alpina

Sortida Alpens

Font de Matamosses

Puig Cornador

Coll Tallat

Photo ofErmita de Santa Margarida de Vinyoles Photo ofErmita de Santa Margarida de Vinyoles Photo ofErmita de Santa Margarida de Vinyoles

Ermita de Santa Margarida de Vinyoles

• Photo of CAMINAIRES DEL TER
    CAMINAIRES DEL TER Jun 24, 2016

El gruo CAMINAIRES DEL TER hem fet aquesta ruta el 23/06/2016 i es una meravella pels paisatge i les vistes que, especialment des del Puig Cornador, hem pogut contemplar. El sender està molt bé senyalitat i es pot fer sense cap problema ni dificultat.
    Erill, gracies per la magnífica descripció i per nombrosos i precisos punt de referència que ens han sigut de molta utilitat.

erill Jun 25, 2016

Benvolguts companys CAMINAIRES DEL TER, celebro que us hagi agradat aquesta caminada i que hagueu pogut gaudir de les bones vistes que hi ha des del puig Cornador.

• Photo of Toniblancafort
    Toniblancafort Dec 11, 2020

Mol ben documentada i explicada

erill Dec 11, 2020

Gràcies Toni pel comentari i valoració.

• X.Cata Jul 23, 2023

A juliol de 2023 el track no es pot seguir tal i com està plantejat. Vam fer la ruta i hi ha dos punts on hem de variar la ruta per poder completar-la. A l'inici, just a l'Oratori de Sant Antoni, potser seria millor seguir el camí que ens porta cap al GR1. El corriol que agafem i que remunta un rierol, està molt brut i embardissat (tot i que es pot fer sense excessives dificultats). Tot el tram de GR està perfecte. Ja de baixada de Sant Martí de Vinyoles, al Coll Mercadal, millor seguir la pista i tombar a l'esquerra en el següent trencant. El corriol que hauríem d'agafar està molt desdibuixat i brut i no paga la pena passar-hi. Finalment, un cop passada la casa del Grau de l'Olla, ens trobem el corriol tallat. L'alternativa passa per no creuar el Rec del Masot i agafar la pista de l'esquerra que ens porta cap a la casa Anfruns, des d'on continuem sense cap altre problema. Bona ruta per pujar al Puig Cornador passant per les Ermites de Santa margarida i Sant Martí de Viñoles. Gràcies Erill per compartir !

erill Jul 24, 2023

Gràcies X.Cata pel comentari i per les apreciacions addicionals sobre l'estat actual dels camins per on va la ruta. Ben segur que aquesta informació aportada per tu, serà de interès pels que vulguin seguir aquesta caminada.