Alpens - El Cremat (pel GR1 amb Tot Natura)

Photo ofAlpens - El Cremat (pel GR1 amb Tot Natura) Photo ofAlpens - El Cremat (pel GR1 amb Tot Natura) Photo ofAlpens - El Cremat (pel GR1 amb Tot Natura)

February 6, 2022
February 2022

•   4.7 1 review

near Alpens, Catalunya (España)

Una altra travessa feta amb els Tot Natura. Avui resseguim un tros del Sender Històric GR1 i dic un tros per què ho farem entre Alpens i El Cremat, punts on ens deixarà i recollirà un autocar.

Deixarem el poble d'Alpens enrere i a baix, nosaltres ens enfilem amunt seguint les marques del GR (blanques i vermelles), passem el Pedró de Sant Antoni (889 msnm) i una mica endavant, després d'uns 500 metres, el deixarem per seguir a l'esquerra pel Camí Ramader fins al Collet de les Bruixes (ja a 1155 msnm). Allà tombarem cap a l'est i en menys d'un km ens trobarem ja al Puig Cornador (1228 msnm), el baixarem continuant en direcció est i al Coll Tallat (1138 msnm) retrobem el GR 1, que ja el seguirem fins a acabar la sortida.
Passarem per Santa Margarida de Vinyoles i després per Sant Martí de Vinyoles, dues esglésies documentades ja al XIII i XII respectivament, on el GR ja es converteix en la pista asfaltada que no ho deixarà de ser fins a arribar al restaurant El Cremat, punt on ens recollirà l'autocar.
Ruta variada, amb un parell de pendents curts, però pronunciats, tant de pujada com de baixada, al començament de la ruta. Gairebé tot el recorregut és dins del bosc, llevat del final, que es camina una mica més entre pastures. Molt recomanable!

• Photo of NEUS ESCRIBA
    NEUS ESCRIBA Nov 19, 2023

La primera meitat tot és pujada… però resulta més assequible del que sembla. Paissatge preciós … a la tardor encara ho és més.