Dels Alocs a la cala del Pilar (Menorca)

Photo ofDels Alocs a la cala del Pilar (Menorca) Photo ofDels Alocs a la cala del Pilar (Menorca) Photo ofDels Alocs a la cala del Pilar (Menorca)

3 hours
February 12, 2023
February 2023

near Ferreries, Baleares (España)

Itinerari per una de les zones més boniques del nord de Menorca que va des de l'aparcament del camí dels Alocs fins la costa on troba el Camí de Cavalls GR223 i el segueix en direcció oest fins la famosa Cala del Pilar i més endavant fins el Pla de Mar i el macar d'Alfurinet, on donem el tomb i tornem pel mateix camí fent una variant per baixar a la Cala del Pilar.

PictographCar park Altitude 430 ft

A Binidelfà, on s'acaba l'asfalt al Camí dels Alocs hi ha la barrera i l'aparcament. A partir d'aquí no es pot passar amb cotxe. Cal seguir la pista del camí dels Alocs en direcció nord.

Les barreres menorquines estan fetes de fusta d'ullastre i serveixen per cloure els portells oberts als murs de pedra seca que delimiten les tanques o parcel·les de terreny.

PictographIntersection Altitude 151 ft

Trobem el sender del Camí de Cavalls GR223 i el seguim cap a l'esquerra.

PictographBeach Altitude 125 ft

Cala dels Alocs

Platja de còdols amb una barraca i una antiga cabana per guardar la barca. El sender s'eleva i segueix la línia de la costa en direcció oest amb bones panoràmiques.

Entrem a la finca pública Alforí de Dalt, refugi de fauna.

PictographBeach Altitude 154 ft

Famosa platja de sorra de la costa nord menorquina, a la qual es pot arribar caminant 45 minuts des de l'aparcament del Camí del Pilar.

PictographPanorama Altitude 226 ft

Pla de Mar

A Menorca, un macar és un tram de costa ple de còdols.

PictographIntersection Altitude 394 ft

Agafem una variant una mica salvatge que baixa directa a la Cala del Pilar

PictographBeach Altitude 164 ft

Una de les millors platges del nord de Menorca.